spirulina alga

A spirulina egy hatalmas tápértékű természetes növény.

Rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, emellett pedig növényi fehérjében is kimondottan gazdag.

Nem hiába lett a világ egyik legnépszerűbb táplálékkiegészítője.

De pontosan mi is a spirulina, mi a hatása, vannak-e mellékhatásai, és milyen formában fogyasztható?

A spirulina alga

A spirulina nem más, mint egy sósvízi alga.

spirulina-hatasa

Eredetileg a dél-amerikai és dél-afrikai tavakban fedezték fel, de ma már rengeteg helyen termesztik.

Ennek oka a spirulinát övező óriási népszerűség.

Már az aztékok is fogyasztották, de a népszerűségében a nagy ugrást az hozta meg, hogy a NASA beválasztotta azon élelmiszerek közé, amelyeket az űrhajósok fogyasztanak.

100%-ban természetes, 60-65% fehérjét tartalmazó növény.

Emellett nagyon gazdag B-vitamin, magnézium és vas forrás. De szinte minden más fontos tápanyagot tartalmaz kisebb-nagyobb mennyiségben, amire egy embernek szüksége lehet.

De pontosan hogyan hat az emberi szervezetre?

Spirulina alga hatása

Az oxidáció köztudottan képes roncsolni az emberi sejteket és a DNS-t, ami hozzájárulhat a krónikus gyulladáshoz a szervezetben. Ebből pedig rengeteg betegség alakulhat ki.

A spirulina alga ismert hatása, hogy véd az oxidációs folyamatok ellen, ugyanis erőteljes antioxidánsként tartják számon.

Az állatokon végzett kísérletek igazolták, hogy képes csökkenteni a rákos megbetegedések esélyét, vagy ha már megtörtént a megbetegedés, akkor a tumor méretét.

De a vérnyomást is csökkentheti nagyobb adagok fogyasztása esetén, illetve a vérszegénységben szenvedőknek is segítséget tud nyújtani.

Az allergiában szenvedőknek jó hír lehet, hogy a spirulina hatásai között tartják számon az allergiás tünetek csökkentését is.

Képes csökkenteni a “rossz” koleszterint, azaz az LDL-t is.

A listát még folytathatnánk, mert még számos más pozitív hatása van – tehát bizonyított, hogy a spirulina alga igen kedvező hatással van a szervezetre.

De vajon mik a mellékhatásai?

A spirulina alga mellékhatásai

A spirulinával kapcsolatban gyakori érv, hogy még nincs elég kutatási eredmény, mert kevés idő telt el a kereskedelmi forgalmazása óta, és több időre van szükség ahhoz, hogy kiderüljenek a negatív hatásai.

Ezenkívül tartalmazza a fenilalanin nevű aminosavat, amelyet a fenilketonuriában szenvedő betegek nem fogyaszthatnak, ugyanis az ő szervezetük nem képes lebontani a fenilalanint.

Az előírt adagolást betartva a kutatások szerint biztonságos a fogyasztása, de előfordulhatnak mellékhatások akár a normál adag mellett is. Ilyen kellemetlen mellékhatás lehet például a hányinger.

Mivel a hétköznapi táplálkozásunknak nem képezi részét, ezért leginkább táplálékkiegészítőként szedhető – de milyen formában?

Fogyasztása

Ahogy korábban említettük, az egyik legnépszerűbb táplálékkiegészítő készítmény.

Éppen ezért szinte minden formában kapható, létezik:

  • spirulina alga por,
  • spirulina tabletta,
  • alga kapszula.

spirulina por és tabletta

Ez azért jó, mert szinte bármivel fogyasztható.

Hozzáadható ételekhez, smoothiehoz – de akár szimplán egy pohár vízzel öblítve is fogyasztható.

spirulina mellékhatásai

A spirulina ára aszerint alakul, hogy milyen formában kívánjuk megvásárolni.

A por olcsóbb, de erőteljes íze van, míg a kapszula és tabletta drágább, de cserébe íztelenül és és az adagok pontos kimérése nélkül szedhető.

Az optimális adagolása minden készítményen rajta van, de általánosságban elmondható, hogy 1-3 gramm a javasolt, hatékonyság szempontjából pedig 1 és 8 gramm között van az a mennyiség, ami még biztonságos és pozitív hatással lehet az emberre.

Összefoglalás

A spirulina az egyik legegészségesebb zöld alga a világon.

Éppen ezért nagyon népszerű, de a grammra leosztott ára drága.

A szedésének rengeteg pozitív hatása van – ugyanakkor előfordulhatnak mellékhatások is.

Sokat elmond róla, hogy a NASA is felvette az űrhajósok által fogyasztott ételek közé.

Ha fontos az egészséged, és szeretnél körülnézni milyen kiegészítők érthetőek el még ebben a kategóriában, látogasd meg a Scitec vitamin és ásványi anyagokat összegyűjtő oldalát.



Scitec Vital témájú írások

C vitamin hatása
Mindent a C-vitaminról: Hatása, túladagolása, hiánytünetei

2020 április 01 3 perc olvasás

Pontosan mi is a C-vitamin, mi a hatása és mellékhatásai, mi történik túladagolás esetén, mik a hiánytünetei – és mekkora a napi C-vitamin szükséglet?
Tovább
maradj fitt ha otthonról dolgozol
Hogyan maradj fitt akkor is, ha otthonról dolgozol?

2020 március 30 3 perc olvasás

Otthonról dolgozol, de szeretnéd most is fitten tartani magad? 5+1 tanáccsal segítünk, hogy home office mellett is formában maradj és jól alkalmazkodj ehhez az új helyzethez!
Tovább
Egészséges túlélőkészlet karantén esetére: Ezekből vásárolj be!
Egészséges túlélőkészlet karantén esetére: Ezekből vásárolj be!

2020 március 17 3 perc olvasás

Mi az, ami a mindennapokhoz szükséges, hogy megtartsd az izmokat és tápláld a szervezeted? Összeszedtük neked azokat az alapvető élelmiszereket és táplálék kiegészítőket, amiket javaslunk beszerezni egy esetleges karantén idejére.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!