maradj fitt ha otthonról dolgozol

Az utóbbi napokban sokak számára vált az otthon egyben munkahellyé is. Az egész napos otthonlét – főleg, hogy munka után sem lehet igazán elmenni sehová, főleg társaságba – újfajta kihívások elé állítja a társadalom alapvetően egészséges és fit tagjait is. Egy 2019-es német tanulmány szerint az otthonról dolgozók nagyobb arányban érezték magukat kimerültnek, mint a hasonló munkát munkahelyen végzők. Az idegesség és ingerlékenység szintén fokozottabb volt az otthon dolgozóknál. És akkor még az (otthoni) munkaidő után még el lehetett menni egy kis feszültségoldó edzésre vagy akár szórakozni. Most erre nincs lehetőség, tehát még égetőbb a probléma, miképp is szervezzük meg otthoni munkavégzésünket, hogy amikor majd ennek vége lesz, ne legyünk rosszabb egészségi (és ideg-) állapotban, mint amikor (kényszerből) elkezdtük.

Fitten home office alatt - tanácsaink

Az első és legfontosabb tanács: nagyjából tartsuk magunkat a home office előtti beosztásunkhoz, szokásainkhoz. Gondolok itt a munkaidőre, a munkakörnyezet kialakítására, a munka utáni tevékenységekre, pl. edzésre, étkezési szokásokra. Eleinte nagy a csábítás arra, hogy az ágyból ki se kelve végezzük a munkánkat, miközben megy a tévé és nagyokat nassolgatunk. A home office-szal az a legnagyobb probléma, hogy a munka és magánélet összemosódik. Nem csak arról van szó, hogy a munkába „belefolyik” a magánélet, hanem fordítva is: a home office-ban dolgozók inkább hajlamosak munkával foglalkozni a munkaidő lejárta után is, mint akik az irodából munka után hazamennek.

fitten home office alatt

Néhány további jó tanács:

1. Mindig kezdd nyújtással a napot! Már öt perc nyújtás hatását is érezni fogod az ízületeiden, izmaidon.

2. Dolgozz egészséges testtartással. Elsőre csábító lehet ágyban, fekve dolgozni, de pár nap múlva már érezni fogod a negatív következményeit.

3. Tarts szüneteket és ezeket a szüneteket okosan használd ki. Érdemes lehet néha kimenni a szabad levegőre vagy akár a munkával kapcsolatos telefonhívásokat a szabad levegőn bonyolítani. A szünetekben étkezz és ne a gép előtt munka közben. Igyál eleget, legalább napi két litert.

4. Maradj aktív a kényszerű izoláció időszakában is. Sportolj, végezz otthoni gyakorlatokat. Honlapunkon, facebook és instagram oldalainkon is találsz muníciót az otthoni edzésprogramod összeállításához. Közhely, de minden rosszban van valami jó: azt az extra időt, amit azzal nyersz, hogy nem kell bemenned a munkahelyedre, edzésre fordíthatod. És mindjárt ki is lőttük a legelterjedtebb kifogást az edzések elbliccelésére.

5. Étkezz egészségesen és használj táplálékkiegészítőket! Most még kiemeltebb fontosságú az egészséges étkezés, hiszen az immunrendszert csúcsra kell járatni. Egészséges alapanyagokból tárazz be 1-2 hétre, sovány húsokból, egészséges szénhidrátforrásokból, zöldségekből, gyümölcsökből. A táplálékkiegészítők most különösen jól jönnek, hiszen könnyű és gyors módját jelentik a mikro- és makrotápanyag-bevitelnek. És sokáig tárolhatók.

Részletesebben itt olvashatsz arról, hogy milyen élelmiszereket és táplálékkiegészítőket ajánlunk karantén idejére.

Kifejezetten „Home office stack”-ként pedig ezeket a termékeket ajánljuk:

Protein Breakfast – gyorsan elkészíthető reggeli, energia- és rostforrás, minőségi fehérjével.

Igazi ínyenceknek, ajánljuk extra mogyoróvajjal (100% Peanut Butter), chia maggal, kókuszreszelékkel, ízlés szerint gyümölcsök hozzáadásával. Egy teljes értékű reggelivel, energikusan indulhat a nap, megfelelően összeállítva, pedig stabil inzulinszinttel, a nap közbeni nassolási vágy is mérsékelhető. Fontos, hogy ügyeljünk a kalóriabevitelre (és szervezetünk makrotápanyag szükségleteire), mivel a kevésbé aktív otthon töltött napokban, az energiafelhasználásunk is alacsonyabb.

Mega Daily One Plus - napi vitamin és ásványi anyag szükséglet.

Ilyenkor is ajánlott odafigyelni, hogy feltöltsd szervezeted esszenciális vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Ennek legpraktikusabb módja egy komplex multivitamin termék, mely nagy dózisban tartalmazza a szervezet számára fontos mikrotápanyagokat. Fogyaszd főétkezések közben, vagy közvetlenül étkezés után.

C1000+Bioflavonids - extra immunrendszer támogatás.

A C-vitamin fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni! Mivel vízben oldódó vitaminról van szó, a szervezet nem raktározza, ezért mindennapi beviteléről gyümölcsök/zöldségek formájában, vagy szükség esetén kiegészítőként érdemes gondoskodni.

Mental Focus – extra lendület a munkához.

A fent említett okokból, hogy szinte összemosódik a munkaidőd a kikapcsolódással, pihenéssel, sokszor érezheted úgy, hogy nehéz fókuszálnod munka közben. Ilyenkor vesd be a koffeines kiegészítők erejét, hogy folyamatosan a munkára tudj koncentrálni, otthoni környezetben is.

Otthoni edzéshez pedig válaszd kedvenc kiegészítőid:

BCAA+ Glutamine - edzés közben

WheyBro + Zero - edzés után



Scitec Vital témájú írások

lelki egészség karanténban
Balassa Levente: lelki egészség és kiteljesedés a bezártságban

2020 május 17 5 perc olvasás

Balassa Levente pszichológus, Kapás Boglárka és más olimpikonok mentális trénere beszél arról, hogyan kezeljük mentálisan a karantén miatt megváltozott élethelyzetet. Kiemeli a lelki egészség ápolásának fontosságát és mentális gyakorlatokat ajánl az önfejlesztéshez, kiteljesedéshez.
Tovább
Hogyan kezeljük mentálisan a karantént? Tippek sportolók és edzők részére
Hogyan kezeljük mentálisan a karantént? Tippek sportolók és edzők részére

2020 május 03 5 perc olvasás

Hogyan fordítsuk előnyünkre a kialakult helyzetet a kezdeti megdöbbenés után? A Mindset Pszichológia szakembereinek mentális akcióterve ad tippeket sportolók és edzők számára, a karantén kezelésére - mentálisan is.
Tovább
glicin
Mi az a glicin? Élettani hatása, ára – és hogyan hat az alvásra?

2020 május 01 2 perc olvasás

A glicin egy fehérjealkotó aminosav, amely a szervezet számára pótolhatatlan – azonban képes saját maga is előállítani. De vajon miért ilyen fontos, mi a hatása?

Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!