Zsírégető mítoszok

Célzott zsírcsökkentés

„Csak a hasamról akarom ledolgozni az zsírt, máshonnan nem.” „Csak a belső combjaimat akarom lefogyasztani.” „Csak a felkarom hátsó részéről akarom eltüntetni a denevérszárnyakat.” Gyakran hallani ilyesmiket, főleg nők szájából. Mi a közös ezekben a célkitűzésekben? Az, hogy lehetetlen megvalósítani őket! Hihetetlen, hogy mennyi helyen le lett már írva, hogy „célzott zsírcsökkentés” nincs, mégis emberek tömegei végzik ismétlések ezreit mindenféle hasizomgyakorlatokból, törzsforgásokból, hogy megszabaduljanak a derekukat, hasukat borító zsírrétegtől, illetve órákat képesek „tárogatni” a combközelítő és combtávolító gépeken, hogy feszes fenekük és combjuk legyen. Szerintetek hány kalóriát égettek el, ha százszor ide-oda forogtok egy seprűnyéllel a nyakatokban? Minimálisat. Vagy vegyük a hasprést: a Virginia-i Egyetem kutatói kimutatták, hogy 250 000 hasprést kell elvégezni 1 font (0.45 kg) zsír elégetéséhez – ami napi 100 hasprést jelent 7 éven keresztül. Ennél már az is többet ér, ha pár utcával odébb parkoltok le a kocsival és onnan gyalog mentek be a terembe. Az az égető érzés az izmokban a századik hasprés vagy az ezredik törzsfordítás után, nem azt jelzi, hogy „ég a zsír”, hanem, hogy fárad az izom.

Koplalás egy bizonyos időpont után

Népszerű módszer a zsírégetés gyorsítására a tápanyag bevitel kerülése 2-3 órával lefekvés előtt, vagy mondjuk 18 óra után. A fogyás fokozódása a hosszabb „böjtös” éjszakai időszakból adódik. Egyesek azzal érvelnek, hogy ennél a módszernél akkor kerüljük a kalória bevitelt, amikor a fizikai aktivitás alacsony (vagyis a test nem éget annyi kalóriát ilyenkor), amikor egy napi teljes étkezés után a szénhidrát raktárak tele vannak, valamint amikor az inzulin érzékenység alacsonyabb. Valójában leginkább pusztán az történik, hogy így az alanyok összességében kevesebb kalóriát visznek be a nap során, ezzel fokozva a zsírégetést – függetlenül a kalóriabevitel ütemezésétől.

Minél jobban izzadsz, annál több zsírt égetsz el

Minél keményebben edzel, annál több kalóriát égetsz el egy adott időegység alatt. Az azonban, hogy mennyire izzadsz, nem pusztán az edzéseid intenzitásától függ. Vannak, akik a nagy testsúlyuk miatt izzadnak jobban, de vannak olyanok is, akik genetikailag hajlamosabbak többet izzadni. Az emberek jobban izzadnak meleg, száraz környezetben vagy melegen felöltözve. A melegben, műanyag „izzasztó” ruhában végzett edzés tényleg gyors súlycsökkenést eredményez, de ez az elvesztett súly túlnyomórészt víz, amit az edzés után pótolni kell, ha nem akarjuk az egészségünket veszélyeztetni.

Vannak negatív kalóriatartalmú ételek

Egyesek úgy vélik, hogy vannak olyan élelmiszerek, amelyek megemésztése több kalóriát igényel, mint amennyit azok ténylegesen tartalmaznak, tehát ha ilyesmiket eszünk, az olyan mintha negatív kalóriát fogyasztanánk. Olyan zöldségeket és gyümölcsöket szoktak emlegetni, mint a sárgarépa, a brokkoli, a dinnye, az ananász, az alma, stb. Ez képtelenség! Ezek szerint, ha csak répát ennénk, hamarabb éhen halnánk, mintha nem ennénk semmit?

Ezekben a zöldségekben, gyümölcsökben van cukor, és még a rostoknak is van valamennyi kalóriatartalma.



Shape témájú írások

Lipolean – testsúlykontroll formula rád szabva
Lipolean – testsúlykontroll formula rád szabva

2020 január 15 2 perc olvasás

A Lipolean egy új generációs diétás kiegészítő, amit este is fogyaszthatsz, mivel nem tartalmaz koffeint. Ennek ellenére maximálisan támogat, hogy idén végre tényleg elérd az álomalakot. A Lipolean hatóanyagai kizárólag növényi kivonatok, melyeket úgy alkottunk meg, hogy ezúttal ne kelljen kompromisszumot kötnöd. Tapasztald meg Te is, hogy nem csak a magas koffein-tartalmú kiegészítők hatásosak.
Tovább
Soha nem használtál még étrendkiegészítőt? Minden, amit tudnod kell róluk!
Soha nem használtál még étrendkiegészítőt? Minden, amit tudnod kell róluk!

2020 január 08 4 perc olvasás

Ha nem használtál még étrend-kiegészítőt, vagy nem tudtál róla, hogy amit a gyógyszertárban vettél is az volt, fontos néhány dologgal tisztában lenned. Ez a cikk eloszlatja az indokolatlan félelmeid az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatban, ugyanakkor felhívja a figyelmedet az óvatosságra, valamint elkalauzol az étrend-kiegészítők világában és segítséget nyújt a sikeres alakformáláshoz. Hiteles információk Neked, a Te sikeredért!
Tovább
guarana
Guarana hatása, szedése – és minden, amit tudni kell róla

2019 december 14 3 perc olvasás

Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!