étvágycsökkentők

Rengeteg olyan élethelyzet van, amikor az étkezés pótcselekvéssé válik.

Ezek közé tartozik például:

  • Stressz
  • Erőteljes fizikai megterhelés
  • Ünnepi alkalmak
  • Kevés alvás
  • Unatkozás

...és a listának nincs vége.

A probléma sajnos még égetőbb a szálkásítás alatt.

Több módszer is létezik, de van egy közöttük, ami a legjobb étvágycsökkentő megoldás.

Először azonban érdemes megtanulni, hogy létezik néhány alapszabály, amelyek betartásával egy új szintre emelheted a kinézetedet és az egészségedet – és kiküszöbölheted a túltáplálkozást.

Az étvágycsökkentők fajtái

A szépségipar egyik legjövedelmezőbb ága a karcsúsítás.

étvágycsökkentés

Mindenki szeretne fitt lenni, elismerő tekinteteket szerezni – és ezzel nincs is semmi baj.

A probléma azzal van, hogy mindezt zéró munkával akarják elérni.

Rengetegen keresnek mágikus étvágycsökkentő szereket, szuperrecepteket, vagy akár extrém esetben étvágycsökkentő gyógyszereket.

Ezzel már foglalkoztunk korábbi cikkünkben, de az ismétlés sosem árt:

Ha koplalunk, akkor a testünket arra kényszerítjük, hogy táplálék helyett a testünk tartalékait használja fel energiaként. Ez azért baj, mert az izmokhoz sokkal könnyebben fér hozzá, mint a zsírhoz. Ezért a mérlegen kevesebbet fogunk nyomni, de a súlycsökkenés sajnos izomból lesz, ezáltal sokkal kevésbé leszünk feszesek, ugyanolyan zsírmennyiség mellett.

A megoldás nem a táplálkozás elhagyása, hanem a táplálkozás megváltoztatása.

Többféle étvágycsökkentő is létezik:

  • Étvágycsökkentő tea
  • Étvágycsökkentő tabletta és kapszula
  • Étvágycsökkentő gyógynövények

A legjobb megoldást mégis a természetes étvágycsökkentők jelentik: Az ételek.

Ezeknek van néhány fontos alapszabálya.

A leghatásosabb étvágycsökkentők szabályai

1. Napi 5-6 étkezés

A legtöbben maximum háromszor táplálkoznak egy nap. És ez még a jobbik eset.

Sokan vannak, akik “reggel még nem éhesek”, “este 6 után már nem esznek”, és az egész napos étkezésüket ebédre időzítik. Ezzel több probléma is van.

  • Az egyik az, hogy nagyon megterhelik vele a szervezetüket, hiszen a gyomruk összeszűkül, majd egy óriási adagot kap.
  • A másik probléma, hogy mivel egész nap koplalnia kell a szervezetnek, ezért amikor végre táplálékhoz jut, igyekszik minél jobban elraktározni, mert tudja, hogy soká fog újra táplálékhoz jutni.

Tehát izmot éget, zsírt raktároz. A szöges ellentéte annak, amit a diéta alatt el szeretnénk érni. Ezért érdemes sok kisebb étkezésre bontani a napi étkezést, minimum 4-5, de ha illeszkedik az életmódodba, vagy aktívan sportolsz, akár 6-7 is lehet ez a szám.

2. Rengeteg fehérje

Több féle táplálék is képes ellátni a szervezetet energiával. A két legalapvetőbb a szénhidrát és a zsír, de szükség esetén az izmok a fehérjét is fel tudják használni. Ezért különösen fontos fehérje gazdag ételeket fogyasztani.

  1. Nagyon alacsony a kalóriatartalmuk, feltéve ha sovány fehérjékről beszélünk
  2. Minél több fehérjét fogyasztunk, annál kevésbé fogja lebontani az izmainkat a testünk
  3. Nagyon nehéz annyi fehérjét bevinni, amennyire a szervezetünknek szüksége van, ezért szinte lehetetlen túlzásba vinni – főleg kalóriadeficites szálkásítás során.

természetes étvágycsökkentő ételek

3. Rostok

Az emberi szervezet egyik legfontosabb tápanyagai, de sajnos az egyik legelhanyagoltabbak is. A rostos ételek bővelkednek vitaminokban és ásványi anyagok, emellett kellemes teltségérzetet okoznak (főleg folyadékkal vegyítve) – és mindezt nagyon kevés kalóriával.

Egy étkezésnél a zöldségeknek legalább a tányér felét ki kellene tenniük. Ehelyett sajnos azt látni, hogy szinte senki sem fogyasztja őket a mai felgyorsult világban. Ez pedig rengeteg betegséghez vezethet.

legjobb, leghatásosabb étvágycsökkentő

3+1. Víz

Az egyik legfontosabb komponens, amiről kevesen beszélnek az étvágycsökkentő ételek mellett. Az éhségérzet nagyon hasonlít a szomjúsághoz, ezért gyakran összekeverhető. Ekkor azt érezzük, hogy be kell falnunk valamit – ilyenkor szoktak az erős étvágycsökkentő tabletta után nyúlni.

Valójában pedig csak egy jó nagy pohár vízre van szükségük, ami ugyanolyan jó extrém étvágycsökkentő. Amikor pedig már szomjúságot érzünk, akkor már dehidratáltak vagyunk.

tea vagy víz a kevesebb étkezésért

Amennyiben ezt a 3+1 lépést betartod, és még mindig fennáll a probléma, érdemes lehet kipróbálnod a Scitec Top Shape táplálékkiegészítőt, amely a népszerű ördögnyelv kivonatát tartalmazza, és hatalmas segítséget nyújt a súlycsökkentés során.

A legjobb étvágycsökkentő ételek és italok

1. Víz

Reméljük, az előző bekezdés elérte a hatását, és jóval több vizet fogsz fogyasztani!

2. Tojás

Az egyik legjobb állati fehérje, ezáltal nagyon jó éhségcsökkentő.

3. Zabpehely

Nagyon alacsony a glikémiás indexe, mert az egyik leglassabban felszívódó szénhidrátról beszélünk. A rosttartalma is kiemelkedően nagy.

4. Kávé/Guarana

Felpörgetik az anyagcserét, és ahogy azt a guaranáról írt cikkben említettük, a koffein hatékonyan csökkenti az étvágyat.

5. Halak

Rendkívül magas fehérjetartalom kombinálva rendkívül magas “jó”, azaz többszörösen telítetlen zsírral.

6. Mandula

Nagy teltségérzetet okoz, és rengeteg ásványi anyagot tartalmaz – illetve az egyik legjobb “jó” zsír forrás, mivel tele van egyszeresen telítetlen zsírokkal. Éppen ezért érdemes vigyázni vele, mert rendkívül magas a kalóriatartalma, ezért ha túlzásba visszük, akkor sajnos nagyobb kárt okoz mint hasznot (értsd: hízlal).

7. Gyömbér

A superfoodnak címkézett élelmiszerek egyik alapeleme. Ez azt jelenti, hogy hihetetlenül egészséges, emellett pedig az étvágycsökkenést is elősegíti.

Összegzés

Sokféle megoldás létezik a piacon az éhségcsökkentésre, a legjobb talán mégis a fentebb felsorolt ételek. Azonban előfordulhat, hogy szeretnénk kiküszöbölni a fontos makrók melletti felesleges tápanyagokat, amit szilárd ételeknél nem nagyon tudunk megtenni.

Ekkor érdemes táplálékkiegészítőhöz fordulni. A Scitecnél egy egész táplálékkiegészítő kategória várja azokat, akik szeretnék a testsúlyukat kontrollálni vagy az éhségüket csökkenteni – ez pedig a Scitec Shape!



Scitec Shape témájú írások

egészséges fogyás
Az egészséges fogyás: üteme, mérése és a zsírégetők

2020 május 27 3 perc olvasás

Milyen ütemben egészséges a fogyás? Hogy mérjem és miért stagnál a súlyom? Milyen táplálékkiegészítőtől lesz hatékonyabb a fogyás? A Scitec táplálkozási szakértői válaszolnak minden kérdésre az egészséges fogyással és diétával kapcsolatban.
Tovább
A nyári desszertek királya fehérjés változatban: Protein Ice Cream Light
A nyári desszertek királya fehérjés változatban: Protein Ice Cream Light

2020 május 23 2 perc olvasás

Ugye Te is úgy gondolod, hogy a fagyi nem túl diétás, sem a bikininek, sem a kockás hasnak nem áll jól. Mutatunk egy alternatívát, amit ebben az időszakban is be tudsz illeszteni az étrendedbe, ráadásul extra proteinnel támogatja a szálkás izmok, karcsú vonalak megtartását.
Tovább
leggyakoribb kérdések diétáról fogyásról
Táplálkozási szakértőnk válaszol: a leggyakoribb kérdések a diétáról

2020 május 20 3 perc olvasás

Melyik a legjobb fogyókúrás diéta? Valóban hatásosak a gyors fogyást ígérő módszerek? Mit kell figyelni az élelmiszerek címkéjén? A Scitec táplálkozási szakértői megadják a választ a legkeresettebb fogyókúrás kérdésekre.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!