Duplázd meg a fogyásodat 4 perc alatt!

Igen, mi is utáljuk azokat a reklámokat, melyekben szuper kapszulákkal vagy neten rendelhető gépekkel hetek alatt álomtestet varázsolhatsz magadnak. A fogyás - tudományosan bizonyított módon - sokkal hatékonyabbá tehető napi 30 perc intenzív ellenállásos (tehát mondjuk súlyzós) edzéssel. Magyarul, ha sikerült beállítanod egy olyan étrendet, amivel edzés nélkül is fogysz, akkor napi fél óra edzéssel a fogyás üteme komolyan gyorsítható. Soknak tartod a napi fél órát? Akkor legalább 4 percet szánj magadra, és vezess étkezési naplót!

A profi edzők, akik az amerikai sztárok testét alakítják át, vagy versenyzőket készítenek fel, pontosan tudják, hogy az „étrend” kifejezés két dolgot takar: minőséget és mennyiséget! A bevitt tápanyag mennyiségéről – valld be – fogalmad sincs. Kizártnak tartom, hogy egy pörgős nap után vissza tudsz emlékezni minden bevitt kalóriaforrásra. Szerintem nem tudod megbecsülni a napi kalória beviteledet. Az ésszerű diéta a napi kalória bevitel mondjuk 25%-os csökkentésével kezdődik. Mégis mit akarsz csökkenteni, ha nem tudod mennyit ettél eddig?

Azt hiszed, az étkezési napló vezetése szívás? Szerintem az a szívás, ha hónapokig diétázol eredménytelenül, vagy szédelegsz a rosszul beállított koplalós diétád miatt.

Szerintem az a szívás, ha otthon kell reggelente ledobozolni a napi kaját, és táskából meg csomagtartóból falatozni. Egy egyszerű étkezési napló tartalmazza a bevitt ételeket, italokat, folyadékmennyiséget. Amerikai szakírók arról is beszámolnak, hogy sokan pusztán az étkezési napló vezetésétől lefogynak, mert ráeszmélnek, hogy mennyi titkos kis kalóriát vittek be azokkal az elfelejtett nasikkal, amiket nem számoltak - a cukros kávékkal - a keksz vagy pogácsa falatkákkal - az észrevétlenül felfalt naranccsal - azzal a zacskó kesudióval, amit a benzinkúton vettek; stb.

A napló írása az okostelefonokkal végtelenül leegyszerűsödött. Csak letöltöd a napló-alkalmazást, minden étkezésnél kiválasztod az étel típusát, és beütöd a mennyiséget. Az alkalmazás kiszámolja a kalória mennyiséget, a cukrot és a fehérjét is. Az okosabb alkalmazások figyelmeztetnek ha túllépted a cukor limitet, vagy nem vittél be elegendő mennyiségű fehérjét.

Mit nyerhetsz az étkezési naplóval? - segít a diétád betartásában - számon tudod tartani a folyadék beviteledet - könnyebben koncentrálsz a diéta során fontos fehérje mennyiségére - segít távol tartani az „üres” kalóriákat, mint a cukrok, zsírok.

Sok sikert!



Scitec Shape témájú írások

3 egészséges, fehérjés sütirecept - nem csak Húsvétra!
3 egészséges, fehérjés sütirecept - nem csak Húsvétra!

2020 április 10 2 perc olvasás

Összeszedtünk nektek néhány egészséges, magas fehérjetartalmú receptet, amit elkészíthettek otthon magatoknak és a családnak a húsvéti hétvégére. Reméljük tetszeni fognak!
Tovább
a bemelegítés fontossága
A bemelegítés fontossága és a megfelelő bemelegítés lépései

2020 április 03 2 perc olvasás

Miért fontos, hogy bemelegítsd edzés előtt? Mik a megfelelő bemelegítés lépései? Olvass tovább, mindent megmutatunk!
Tovább
otthoni edzés nőknek
Otthoni edzés nőknek – kreatív megoldásokkal (edzéstervvel)

2020 március 20 4 perc olvasás

Nem kedveled a konditermi környezetet? Vagy nincs időd elutazni az edzőteremig a sűrű napi beosztásod miatt? Van megoldás, mutatjuk!
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!