Alakbarát, egészséges reggeli tippek

„Nekem nincs időm reggel leülni, és bekapni valamit.” „Ilyen korán még nem tudok enni.” „Még kövérebb lennék, ha már reggel elkezdenék enni” Ezek a hangzatos kifogások a nem reggelizők körében. Ebben a cikkben kiderül az igazság a reggeli fontosságáról, a reggeli és a fogyás, anyagcsere működésének kapcsolatáról, és megoldást kínálunk a kifogásokra is, származzanak azok időhiányból vagy információhiányból.

Talán érdekesnek hangozhat elsőre a következő mondás, ha arról beszélünk, hogy valami alakbarát: „Reggelizz úgy, mint egy király!” A reggeli a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás egyik kiemelten fontos része. Egy optimális összetételű, tápláló reggeli az egész napodra hatást gyakorolhat. Az optimális összetételű reggeli dolga, hogy megszakítsa az éjszakai pihenés során bekövetkező, a szervezet fenntartó funkciójához szükséges bizonyos lebontó folyamatokat, beindítsa az anyagcserefolyamatokat, energiával lássa el az egész szervezeted.

Ha a rohanós reggeleken csak egy cukros péksütire van időd, az boríthatja az egész napi táplálkozásod. A rosszul megválasztott reggeli (nagyon alacsony fehérjetartalom, egyszerű, gyorsan felszívódó szénhidráttartalom) már idejekorán farkaséhséget válthat ki, mivel a vércukor hirtelen megemelkedését, egy hirtelen leesés követi. Ilyenkor jellemzően valami gyorsan elérhető szénhidrátforráshoz nyúlunk, ami megszünteti a rossz közérzetet, éhségérzetet, teljesítménycsökkenést. Igen ám, de ezzel a módszerrel valószínűsíthető, hogy a nap végén több kalóriát viszünk be, mint amit felhasználunk, ráadásul nem megfelelő makrotápanyag (fehérje, szénhidrát, zsír) eloszlásban. Ennek lehetséges következménye lehet az elhízás, különböző hiánybetegségek, anyagcserezavarok, civilizációs betegségek.

Egy elhízással foglalkozó szaklap (Obesity) egyik számában jelent meg egy kutatási eredmény, ahol azt vizsgálták, hogyan hat a nők esetében a fogyás folyamatára a különböző kalóriaelosztás, fókuszban a reggelivel.

A kutatásban 93 elhízott nő vett részt. A vizsgálat 12 hete alatt a fogyni vágyó nők napi 1400 kalóriát ehettek, ami a nők felénél 700 kalóriányi reggelit, 500 kalóriányi ebédet és 200 kalóriányi vacsorát jelentett, a másik csoportban viszont a reggeli volt 200 kalória, az ebéd a másik csoporthoz hasonlóan 500, a vacsora viszont 700 kalória. A 700 kalóriás reggeli és a 700 kalóriás vacsora, illetve a 200 kalóriás reggeli és vacsora összetételét illetően megegyezett, azaz mindenki ugyanazt, és mennyiségben is ugyanannyi ételt fogyasztott. Mégis a két csoport tagjai különbözőképpen fogytak.

A 700 kcal-át fogyasztó csoport tagjai átlagosan 9 kilót fogytak, míg a bőséggel vacsorázók csak átlagosan 4 kilót. Ráadásul a sokat reggelizőknek a vérképe is jobb volt a nap során: alacsonyabb volt a vércukor és vérzsír szintjük is, amely a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a cukorbetegség kialakulása szempontjából előnyös.

A jelenség hátterében egyrészt szervezetünk belső ritmusa, másrészt hormonális okok állnak. Reggel az emésztésünk, az anyagcserénk gyorsabb, mint este, ezért előnyösebb, ha korábban eszünk többet. Az optimális fogyást tekintve pedig elengedhetetlen a reggeli, hiszen ezzel beindítva az anyagcserét, a szervezet abbahagyja a raktározó működését, nem alakul ki farkaséhség és nem lesz hirtelen nagy kalóriaartalmú étkezés. Ehhez persze az is szükséges, hogy napi több alkalommal, jól elosztott makrotápanyageloszlásban étkezzünk.
Ha ezek alapján Te is úgy látod, hogy a reggeli egy nagyon fontos része az egészséges életmód kialakításának, és az optimális testsúly kialakításának és szeretnéd élvezni egy szuper összetételű és mennyiségű reggeli hatásai, válaszd az alábbi termékeinket!

A Protein Breakfast egy ízletes, gyorsan elkészíthető, fehérjével dúsított zabkása, melynek egyik nagy előnye, hogy kizárólag természetesen előforduló cukrokat tartalmaz. Lassan felszívódó, alacsony glikémiás indexű szénhidrátforrással, zabpehellyel készült, mely nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet. A zabpehelyben lévő rostok előnyös tulajdonsága az, hogy hosszantartó teltségérzetet nyújtanak a szervezet számára, csökkentve az idejekorán kialakuló éhségérzetet. Ha odafigyelsz tested jelzéseire kevesebb kaóriamennyiségű étellel is eléred a jóllakottság állapotát, a rostok előnyös hatásai miatt. A rostok fogyasztását a dietetikusok gyakran ajánlják számos egészségügyileg pozitív hatásaik miatt is. A Protein Breakfast gyorsan felszívódó és hasznosuló fehérjeforrást tartalmaz, így az izmaid gyorsan kapnak utánpótlást az éjszakai „éhezés” ideje után. Így tehát az egyik legelőnyösebb reggeli ötletünk az, ha a napodat lassan felszívódó szénhidrátforrással és gyorsan felszívódó fehérjeforrással indítod meg.

egészséges zabkása

A Protein Pancake termékünk egy fehérjével dúsított, ízletes palacsintapor, mely többféle forrásból származó, minőségi fehérjét tartalmaz. Egy ízletes, gyorsan elkészíthető desszertféle, mely tökéletes lehet napindító, egészséges, alakbarát reggelinek is, hiszen magas fehérjetartalma van és nem tartalmaz hozzáadott cukrot. Ízesített és ízesítetlen verzióban is kapható. Kiegészíthető tápláló, magas antioxidánstartalmú bogyós gyümölcsökkel, zsírszegény natúr joghurttal, túróval is. Légy kreatív és készítsd el többféle változatban is. Garantáltan imádni fogod Te és a családod is. Gyorsan elkészíthető, isteni finom és még alakbarát is.

egészséges fehérjés palacsinta

A napunkat lassan felszívódó szénhidrátokkal és gyorsan felszívódó fehérjével javasolt megindítani. Ha így teszel, energikusan, tettre készen, teljesítmény orientáltan kezdheted a napodat.

Reggelire fogyaszthatóak az alábbi fehérjeforrások egészséges ember esetében: túró, sajt, tej, joghurt, cottage cheese, hüvelyesekből készült krémek (humusz, babkrém, lencsekrém, borsókrém), olajos magvak, jó minőségű felvágottak, tojás. Ha fogyni szeretnél, a fenti termékek közül válassz alacsonyabb zsírtartalmú tejtermékeket, pl. light jelzéssel ellátott sajtokat. Emellett fontos, hogy odafigyelj a megfelelő, diétádhoz igazított kalóriaértékekre is.

ajánlott fehérjeforrások

A szénhidrátok közül a lassan felszívódó szénhidrátokat részesítjük előnyben a reggeli esetében. Válassz ezek közül: teljes kiőrlésű pékáruk, köles, zabpehely, quinoa, zöldségek, alacsony és közepes GI-ű gyümölcsök.

ajánlott szénhidrátforrások

Gyakorlatilag a dolgod az, hogy a fehérjénél és a szénhidrátnál felsoroltakat úgy kombináld össze, hogy ízben és mennyiségben számodra megfelelő legyen.
Az életmódváltás és a jó szokások bevezetése kis lépésekkel történik. Kezd a jó szokások bevezetését egy jól összerakott, alakbarát reggelivel.



Scitec Shape témájú írások

otthoni edzés nőknek
Otthoni edzés nőknek – kreatív megoldásokkal (edzéstervvel)

2020 március 20 4 perc olvasás

Nem kedveled a konditermi környezetet? Vagy nincs időd elutazni az edzőteremig a sűrű napi beosztásod miatt? Van megoldás, mutatjuk!
Tovább
Az 5 legfontosabb nyújtásgyakorlat a láb- és combizmok megfelelő lenyújtásához
Az 5 legfontosabb nyújtásgyakorlat a láb- és combizmok megfelelő lenyújtásához

2020 március 02 5 perc olvasás

A sérülések elkerüléséhez elengedhetetlen a megfelelő nyújtás. Elmagyarázzuk, mi történik az izmokkal edzés közben és után - és hogy hogyan segítenek a nyújtó gyakorlatok ezután. Ezután bemutatjuk az 5 legfontosabb nyújtást a láb- és combizmaid lenyújtásához, amit mindenképpen be kell építened az edzéseid végére.
Tovább
Proteinissimo Prime - Bűntelen finomságok!
Proteinissimo Prime - Bűntelen finomságok!

2020 február 29 2 perc olvasás

A Proteinissimo Prime-mal a száraz, íztelen fehérje szeletek ideje lejárt, ez a desszert új színt visz a protein szeletek világába. Ezentúl nem kell kompromisszumot kötnöd a magas fehérjetartalom és a finom, krémes íz között, ha fehérje szeletet szeretnél fogyasztani.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!