6 tévhit a fogyásról és zsírégetésről - amit a diétáról rosszul tudtál

Készítettünk Nektek egy interjút a Scitec táplálkozási szakértőivel, melyet most cikk formájában, több részletben szeretnénk veletek ismertetni. Kérdéseinkkel a fogyással, alakformálással kapcsolatos hitek-tévhitek ledöntése és a hiteles információnyerés volt a cél. Sorozatunk  első részében a leggyakoribb tévhiteket vesszük végig. Tudd meg Te is, jól gondolkodtál-e eddig a zsírégetésről, derüljön ki az igazság!

„Elég a kalóriát figyelnem, ha fogyni szeretnék!”

Mindenképpen jó kiindulópont a kalóriát figyelembe venni, hiszen a matek az matek. Ha kevesebb kalóriát viszünk be, mint amit a nap folyamán felhasználunk, akkor fogyás történik. A válasz mégis az, hogy nem elegendő csak a kalóriát nézni. Ahhoz, hogy formásak is legyünk szükséges elegendő mennyiségű fehérjét is fogyasztani. Az sem utolsó szempont, hogy egészségesek maradjunk a fogyás alatt és után is. Ehhez szükséges a makronutrienseket (fehérje, szénhidrát, zsír) jól elosztani, és a mikronutriensek (vitaminok és ásványi anyagok) mennyiségét megemelni.

„Alig eszem, mégis hízok!” Miért történik ez?

3 oka lehet ennek. Az egyik, hogy teljesen felborult az anyagcseréd a rendszertelen étkezéstől és ilyenkor a szervezet bepánikolva elkezd raktározó üzemmódra váltani. A másik, hogy önáltatás azt gondolni, hogy nem eszel mégis hízol. A tapasztalat az, hogy ilyenkor napi 1-2 étkezés van, de olyankor nagy mennyiségű étkezés történik, rossz összetételben, magas kalóriaértékkel. A másik változata ennek, hogy 1-3 napig koplalsz aztán megeszel, amit találsz. A harmadik ok pedig hormonálisan keresendő. Ha az első két verzió őszinte önértékelésed szerint nem igaz rád, voltál már szakértőnél is a problémáddal, akkor fordulj orvoshoz, aki elvégez esetedben bizonyos hormonvizsgálatokat, hogy kiderítse mi az oka a problémádnak.

„Eljött az én időm…most a zsírszövetből izomszövetet csinálok”

A zsírszövet az zsírszövet, az izomszövet pedig izomszövet. A két szövettípus nem tud egymásba átalakulni. A zsírsejteknek felnőtt korban van egy adott száma, ami életünk végéig annyi is marad. Hízáskor és fogyáskor a zsírsejtek mérete változik. Valójában ilyenkor a zsír százalékos aránya csökken a szervezetben az izomtömeg százalékos aránya pedig nő.

„Szénhidrátszegény vagy zsírszegény diétát választok, de lehet, hogy mindkettőt”

Egyik sem lesz célravezető. Egy kalóriaszegényebb, de kiegyensúlyozott diétát kell követned, ha bármelyik makronutriens arányát túlságosan lecsökkented, az anyagcseréd felborul, az edzésen nem lesz energiád teljesíteni, éhes leszel és feszült, ingerlékeny.

„Ha lefogyok, örökre diétáznom kell..”

Ha valaki tudatosan szeretne élni, a testét egészségesen, formásan tartani, akkor szükséges egy olyan diétát alkalmazni, ami hosszú távon, szeretettel kivitelezhető. Egy jó diéta (nem a fogyókúra értelemben) jellemzője, hogy az ételek finomak, táplálóak, egészségesek és elfogyasztásuk örömet okoz. Hosszú távon tartható és szolgálja mind a testi egészséget és az elért forma megtartását is. Igen! Létezik ilyen táplálkozási forma, érdemes szakértő segítségét kérni, hogy magunk is profikká váljunk az ételkészítésben és az étrendünk összerakásában.

„Nem lehetséges egyszerre fogyni és izmosodni is…”

Ha a fogyást edzéssel is támogatjuk nem csak étrenddel, akkor bizony lehetséges Ha megfelelő edzést végzel, pl. a „zsírégető jellegű” pörgős edzések mellé, beteszel pár olyan gyakorlatot, mely hatásában fokozza az izmok építését és ehhez megfelelő fehérjét fogyasztasz, ami képes beépülni az izomszövetbe, akkor egyszerre fog csökkenni a test zsírszázaléka és nőni az izomtömegszázaléka. Ezt mérések is igazolják. Az izomtömeget mindenképpen célszerű a fogyás idején is igyekezni növelni vagy megtartani, mivel egyrészt az izomszövet az, ami igazán „égeti” a kalóriát, hiszen sok-sok energia szükséges működéséhez, másrészt a telt izmok gyönyörűen formálják az alakot és végtére egy formás, egészséges, jól működő test a cél.

Reméljük tisztáztunk néhány fontos dolgot a fogyással kapcsolatos gondolataid körül, hamarosan érkezünk a következő interjú részlettel!



Scitec Shape témájú írások

egészséges fogyás
Az egészséges fogyás: üteme, mérése és a zsírégetők

2020 május 27 3 perc olvasás

Milyen ütemben egészséges a fogyás? Hogy mérjem és miért stagnál a súlyom? Milyen táplálékkiegészítőtől lesz hatékonyabb a fogyás? A Scitec táplálkozási szakértői válaszolnak minden kérdésre az egészséges fogyással és diétával kapcsolatban.
Tovább
A nyári desszertek királya fehérjés változatban: Protein Ice Cream Light
A nyári desszertek királya fehérjés változatban: Protein Ice Cream Light

2020 május 23 2 perc olvasás

Ugye Te is úgy gondolod, hogy a fagyi nem túl diétás, sem a bikininek, sem a kockás hasnak nem áll jól. Mutatunk egy alternatívát, amit ebben az időszakban is be tudsz illeszteni az étrendedbe, ráadásul extra proteinnel támogatja a szálkás izmok, karcsú vonalak megtartását.
Tovább
leggyakoribb kérdések diétáról fogyásról
Táplálkozási szakértőnk válaszol: a leggyakoribb kérdések a diétáról

2020 május 20 3 perc olvasás

Melyik a legjobb fogyókúrás diéta? Valóban hatásosak a gyors fogyást ígérő módszerek? Mit kell figyelni az élelmiszerek címkéjén? A Scitec táplálkozási szakértői megadják a választ a legkeresettebb fogyókúrás kérdésekre.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!