Tömegnövelés okosan – Az alapok

A tömegnövelés legalapvetőbb összefüggése az, hogy a tömegünk akkor fog nőni, ha több kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, mint amennyit elégetünk. Minden ezután következik. Ha ez a feltétel nem teljesül, nem következhet be tömegnövekedés. Ahhoz azonban, hogy ez tömegnövekedés főleg izomnövekedés legyen, további feltételeknek is teljesülniük kell. Mindenekelőtt annak, hogy az izmokat edzéssel adaptációra és túlkompenzációra azaz erősödésre és növekedésre kell késztetnünk. Ha nem edzünk, a bevitt többletkalóriából túlnyomórészt zsír lesz. Viszont, hiába edzünk, ha nem biztosítjuk a növekedéshez szükséges alapanyagokat.

És itt érkezünk el a következő feltételhez, a bevitt extra tápanyagmennyiség meghatározott hányadának fehérjének kell lennie, ugyanis az izomnövekedéshez fehérje kell, mégpedig naponta testsúly-kilogrammonként kb. 2-2,5 gramm. A többi kalória mehet be szénhidrát és zsír formájában. Az általánosságban kijelenthető, hogy a magas szénhidrát – alacsony zsír étrend jobban működik tömegnövelő időszakban, mint az alacsony szénhidrát – magas zsír kombináció.

A feladatot tovább komplikálja, hogy az emberek hajlamosak túlbecsülni a tényleges tápanyag-bevitelüket, amikor megpróbálnak izmot építeni. Más szavakkal, kevesebbet esznek, mint amennyit gondolnak, és amennyire szükségük lenne a fejlődéshez! Ráadásul, a tömegüket nehezen növelők (az un. „hardgainerek”) azzal a problémával is szembesülnek, hogy gyors anyagcseréjük miatt nehezen tudnak szilárd táplálékkal kalóriatöbbletet produkálni. Erre a problémára nyújtanak megoldást a tömegnövelő turmixok, amelyek gyorsan emésztődő fehérje- és szénhidrát-forrásokat tartalmaznak, más aktív hatóanyagokkal kiegészítve. Ezek a turmixok ideálisak az edzés körüli és reggeli fogyasztásra. Míg a magas szénhidráttartalmú formulák a kezdő és középhaladó szintű „hardgainer” sportolók számára lettek kifejlesztve, addig a mérsékelt szénhidrát- magas fehérjetartalmú termékek az atletikusabb, átlagos anyagcserével rendelkezők számára ajánlottak.

Mindenki keresi a csodaszert a tömegnöveléshez, miközben nem vesz tudomást arról a tényről, hogy semmi nem hatásosabb, mint a megfelelő mennyiségű kalória, energizáló szénhidrát es izomépítő fehérje konzisztens fogyasztása!



Scitec Nutrition témájú írások

A BCAA aminosavak
BCAA: Mi az, mire jó, mi a hatása – hogyan szedd?

2020 január 21 3 perc olvasás

A BCAA a szervezet egyik legfontosabb aminosav-kombinációja. A legtöbb aminosavról elmondható, hogy a szervezet a hormonok és enzimek felépítéséhez használja őket, azonban a BCAA más. Főleg a test szövetei, szervei és az izomzat felépítéséhez használja a testünk. Tudj meg mindent a BCAA-ról ebben a cikkben!
Tovább
Vissza az edzőterembe – hasznos tippek az újrakezdéshez
Vissza az edzőterembe – hasznos tippek az újrakezdéshez

2020 január 01 2 perc olvasás

A karácsonyi zabálások, a többhetes lazsálás és a szilveszteri buli után, január elején sokan térnek vissza vagy térnek be először az edzőterembe, hogy vissza- vagy megszerezzék az „álomtestet”. A következőkben áttekintjük, mire érdemes figyelnie az újévi (újra)kezdőknek.
Tovább
Készülj okosan a szilveszteri bulira!
Készülj okosan a szilveszteri bulira!

2019 december 16 2 perc olvasás

Az év utolsó estéje sokaknak a felhőtlen buliról, jókedvről, ünneplésről szól. Adunk pár tippet, hogy tudsz ebben az időszakban is figyelni, hogy a finom falatok és a szokásostól nagyobb mennyiségű alkohol fogyasztása ne vesse vissza energiáid és teljesítményed, ne rontsa az eddig elért formád.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!