Tömegnövelés okosan – Az alapok

A tömegnövelés legalapvetőbb összefüggése az, hogy a tömegünk akkor fog nőni, ha több kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, mint amennyit elégetünk. Minden ezután következik. Ha ez a feltétel nem teljesül, nem következhet be tömegnövekedés. Ahhoz azonban, hogy ez tömegnövekedés főleg izomnövekedés legyen, további feltételeknek is teljesülniük kell. Mindenekelőtt annak, hogy az izmokat edzéssel adaptációra és túlkompenzációra azaz erősödésre és növekedésre kell késztetnünk. Ha nem edzünk, a bevitt többletkalóriából túlnyomórészt zsír lesz. Viszont, hiába edzünk, ha nem biztosítjuk a növekedéshez szükséges alapanyagokat.

És itt érkezünk el a következő feltételhez, a bevitt extra tápanyagmennyiség meghatározott hányadának fehérjének kell lennie, ugyanis az izomnövekedéshez fehérje kell, mégpedig naponta testsúly-kilogrammonként kb. 2-2,5 gramm. A többi kalória mehet be szénhidrát és zsír formájában. Az általánosságban kijelenthető, hogy a magas szénhidrát – alacsony zsír étrend jobban működik tömegnövelő időszakban, mint az alacsony szénhidrát – magas zsír kombináció.

A feladatot tovább komplikálja, hogy az emberek hajlamosak túlbecsülni a tényleges tápanyag-bevitelüket, amikor megpróbálnak izmot építeni. Más szavakkal, kevesebbet esznek, mint amennyit gondolnak, és amennyire szükségük lenne a fejlődéshez! Ráadásul, a tömegüket nehezen növelők (az un. „hardgainerek”) azzal a problémával is szembesülnek, hogy gyors anyagcseréjük miatt nehezen tudnak szilárd táplálékkal kalóriatöbbletet produkálni. Erre a problémára nyújtanak megoldást a tömegnövelő turmixok, amelyek gyorsan emésztődő fehérje- és szénhidrát-forrásokat tartalmaznak, más aktív hatóanyagokkal kiegészítve. Ezek a turmixok ideálisak az edzés körüli és reggeli fogyasztásra. Míg a magas szénhidráttartalmú formulák a kezdő és középhaladó szintű „hardgainer” sportolók számára lettek kifejlesztve, addig a mérsékelt szénhidrát- magas fehérjetartalmú termékek az atletikusabb, átlagos anyagcserével rendelkezők számára ajánlottak.

Mindenki keresi a csodaszert a tömegnöveléshez, miközben nem vesz tudomást arról a tényről, hogy semmi nem hatásosabb, mint a megfelelő mennyiségű kalória, energizáló szénhidrát es izomépítő fehérje konzisztens fogyasztása!



Scitec Nutrition témájú írások

Pörgesd fel edzéseid, és legyen legendás a teljesítményed!
Pörgesd fel edzéseid, és legyen legendás a teljesítményed!

2020 február 06 1 perc olvasás

Jól jönne valami, ami segít átlendülni holtpontokon? A mi tippünk: a Hot Blood 3.0, egy legendás edzés előtti formula, amiben bevált és népszerű hatóanyagok optimális kombinációja található, hogy intenzívebbé, eredményesebbé és nem utolsó sorban élvezetesebbé tehesd az edzéseidet!
Tovább
A V-alak titka – Ryan John-Baptiste hátedzése
A V-alak titka – Ryan John-Baptiste hátedzése

2020 február 01 4 perc olvasás

A Men’s Physique kategóriában a hát az egyik legfontosabb izomcsoportnak tekinthető, hiszen az egyik póz (a kettőből) csak a hátról szól (tekintve, hogy a fenék / combok takarva vannak). Fontos tehát a látványos V-alak, keskeny derékkal, fejlett latissimussal, definiált rombuszizommal és trapézizommal. Ryan összesen hét gyakorlatot végez hátra, ebből kettőt szuperszettben.
Tovább
láb edzés
Lábedzés kimaxolva: A gyakorlatoktól a komplett edzéstervig

2020 január 29 5 perc olvasás

A lábizom a test legnagyobb izomzata – ezért a méretéhez méltó edzéstervre és edzésgyakorlatokra van szüksége a maximális fejlődéshez.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!