Készülj okosan a szilveszteri bulira!

Az év utolsó estéje sokaknak a felhőtlen buliról, jókedvről, ünneplésről szól. Adunk pár tippet, hogy tudsz ebben az időszakban is figyelni, hogy a finom falatok és a szokásostól nagyobb mennyiségű alkohol fogyasztása ne vesse vissza energiáid és teljesítményed, ne rontsa az eddig elért formád.

Ha olvastad már korábbi, a karácsonyi céges buli ˝túléléséhez˝ hasznos tippeket adó cikkünket, abban számtalan tippet találsz a buli előtti hidratáltságról, megfelelő folyadékfogyasztásról és mértéktartásról. Ha még nem láttad, katt ide.

A korábbi cikkben leírt tippeken túl ezúttal a táplálkozás oldalára szeretnénk felhívni a figyelmed. A szilveszteri vacsora általában klasszikus eleme a virsli, tojás, hidegtálak, ezek nagy része a sportolók kedvence és ha okosan választjuk, abszolút beilleszthetők egy szigorú szabályokat megkövetelő diétába is.

Mivel ezek a fogások jellemzőben zsírban gazdagok, ajánlott ilyenkor a szénhidrát beviteledet mérsékelned. Egyél a virslihez, főtt tojást (így a fehérjebeviteled is biztosított) és sok-sok zöldséget, viszont kerüld a majonézes salátákat, kenyeret, sós rágcsálnivalókat, ezek csak plusz szénhidrátot és kalóriát jelentenek.

Mivel az alkoholnak magas a kalória- és általában a cukortartalma is, így a desszerteket ajánlott elkerülnöd. Ha mégis megkívánnád az édességet (és van rá lehetőséged) süss a vendégeknek Protein Pancake-et, így a plusz fehérje és rost bevitel mellett, ezzel nem fogyasztasz extra cukrot.

Talán hallottad azt a mondást, hogy amit az év első napján teszel, azt csinálod egész évben. Bár ez azért tudjuk nem teljesen így van, de ha kedved van hozzá, biztosítsd be magad egy laza átmozgató edzéssel, hogy az új évben megmaradjon a lendület. 😉

Étkezésben pedig figyelj a stabil vércukorszintre, hogy az alkoholfogyasztás után ne érezz egész nap éhséget. Ebben bevetheted speciális rost kiegészítőnket, a Top Shapet. Az energiaraktárak visszatöltése érdekében ne feledkezz meg a vitamin és ásványi anyag pótlásról sem, válaszd organikus zöldség és gyümölcs keverékekkel kiegészített multivitaminunk, a Vita Greenst. Persze ne felejts el sok lencsét és mákot fogyasztani, mert bár nem vagyunk babonásak, ki tudja mennyi extra szerencsét hoz céljaid elérésében. 😉

Boldog, sportsikerekben gazdag új évet kívánunk!



Scitec Nutrition témájú írások

A BCAA aminosavak
BCAA: Mi az, mire jó, mi a hatása – hogyan szedd?

2020 január 21 3 perc olvasás

A BCAA a szervezet egyik legfontosabb aminosav-kombinációja. A legtöbb aminosavról elmondható, hogy a szervezet a hormonok és enzimek felépítéséhez használja őket, azonban a BCAA más. Főleg a test szövetei, szervei és az izomzat felépítéséhez használja a testünk. Tudj meg mindent a BCAA-ról ebben a cikkben!
Tovább
Vissza az edzőterembe – hasznos tippek az újrakezdéshez
Vissza az edzőterembe – hasznos tippek az újrakezdéshez

2020 január 01 2 perc olvasás

A karácsonyi zabálások, a többhetes lazsálás és a szilveszteri buli után, január elején sokan térnek vissza vagy térnek be először az edzőterembe, hogy vissza- vagy megszerezzék az „álomtestet”. A következőkben áttekintjük, mire érdemes figyelnie az újévi (újra)kezdőknek.
Tovább
aminosavak
Aminosavak: Hatása és szerepe, csoportosítása – és szedése

2019 december 13 4 perc olvasás

Az emberi test legnagyobb részét víz alkotja. De közvetlenül utána következik a második helyen a fehérje. Emiatt az izomépítés és a szervezet működésének egyik legfontosabb alapeleme. A fehérjék alkotói pedig az aminosavak (vagy aminósavak). De mi a fehérjék és az aminosavak szerepe, mi a hatásuk, és hogyan kell szedni őket?
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!