Hogyan éld túl a céges karácsonyi bulit elhivatott sportolóként?

December a meghitt családi ünnepek, karácsony előtti vásárlási hajrá és a céges bulik időszaka. Az év közbeni közös kihívások, rengeteg munka és együtt megélt nehézségek után, jó néha kiengedni a gőzt és a sikeres pillanatokra emlékezve zárni az évet. Azonban a mértéktelen alkoholfogyasztás és a bőséges vacsora nem éppen diéta és alakbarát. Adunk néhány tippet, mire érdemes odafigyelned, hogy ne vesszen kárba a fejlődésedbe fektetett munka és közben jól is érezd magad.

Fontos a megfelelő alapozás!

Nem, nem a vacsora előtti pálinkázásra gondolunk, hanem még az azt megelőző étkezésre és vízfogyasztásra. A bulizós esték előtt kiemelten fontos, hogy figyelj a nap közben elfogyasztott folyadék mennyiségére, igyál (testalkattól függően) 1,5 – 3 liter folyadékot nap közben, ez lehetőleg víz, vagy cukormentes gyümölcs-/gyógynövénytea legyen. Az ételeket is kellően válaszd meg a nap során. A szokásoshoz képest csökkentsd nap közben a kalória, zsír és szénhidrát beviteled, ˝hagyj helyet˝ a bőséges vacsorának.

Scitec tipp: a kalóriacsökkentett étkezésed támogatására, fogyassz a főétkezések előtt 2-3 db Top Shape kapszulát, vagy használd a krómot (Chromium Picolinate-ot) a vércukor optimális szinten tartásához, éhségmenedzseléshez.

Mérték az értéked!

Persze megértjük, hogy ritkán adódik ilyen alkalom és megérdemelsz egy kis lazítást, de mi már előre tudjuk, hogy ha nem figyelsz a mértékletességre, lelkiismeret furdalás lesz a vége. Többek között, mértékkel az alkohollal! Az alkoholnak ismerjük számos káros hatását a szervezetre nézve, hosszú ideig tartó fogyasztása esetén. De azt kevesen tudják, hogy kalóriatartalma, közel a zsírokéval megegyező, 7 kcal grammonként, nem is beszélve a legtöbb esetben előforduló hozzáadott cukor-tartalomról. Ne csak a táplálék-kiegészítődben 😉, alkoholban is keresd a minőséget. Ne a tejszínes, gyümölcsös koktélt és a cukros üdítőkkel kínált ital mixet válaszd, inkább egy tisztább, hozzáadott cukormentes verziót. Fontos, hogy közben folyamatosan hidratálj, tartsd észben, hogy az alkohol is vizet von el szervezetünktől. Mivel Te tudatos sportoló vagy, biztosak vagyunk benne, hogy megfordul a fejedben az áttáncolt éjszaka után, hogy vajon ez most kihatással lesz-e a fejlődésedre, regenerációdra. Nyugodj meg, 1-1 alkalom belefér. Ha biztosra akarsz menni, az este lefekvés előtti víz és ásványi anyag visszatöltés segít a megfelelő hidratálásban. Válaszd a Scitec Endurance IsoHydro-t egyik általad kedvelt ízben.

Ha túlzásba vitted az alkoholt…

A másnaposság tüneteinek mérséklése érdekében egyrészt fontos, hogy hidratálj és lehetőleg a gyomrot és az emésztést kímélő, de tartalmas ételeket fogyassz, pl. egy gazdagon elkészített levest, illetve ilyenkor is él az aranyszabály a nagy mennyiségű zöldség bevitelre. Inkább sokszor kisebb mennyiségeket egyél, hogy optimális szinten tartsd a vércukrod. Fontos a vízben oldódó vitaminok (C-vitamin és B-vitaminok) pótlása, ezek közül is kiemelten azok, amelyek szerepet játszanak az emésztési folyamatokban, pl. B1-vitamin, B6-vitamin, B12-vitamin. Érdemes olyan multivitamint választani, amely ezekből nagy mennyiséget tartalmaz, pl. Mega Daily One Plus.

Számos egyéb közérzetet javító macskajaj praktika kering a köztudatban, de a májat sem árt regenerálni. A máriatövis kivonat remek detoxikáló készítmény, amely akár táplálék-kiegészítő formájában is megtalálható. Tipp: Scitec Nutrition Liver Support.



Scitec Nutrition témájú írások

Pörgesd fel edzéseid, és legyen legendás a teljesítményed!
Pörgesd fel edzéseid, és legyen legendás a teljesítményed!

2020 február 06 1 perc olvasás

Jól jönne valami, ami segít átlendülni holtpontokon? A mi tippünk: a Hot Blood 3.0, egy legendás edzés előtti formula, amiben bevált és népszerű hatóanyagok optimális kombinációja található, hogy intenzívebbé, eredményesebbé és nem utolsó sorban élvezetesebbé tehesd az edzéseidet!
Tovább
A V-alak titka – Ryan John-Baptiste hátedzése
A V-alak titka – Ryan John-Baptiste hátedzése

2020 február 01 4 perc olvasás

A Men’s Physique kategóriában a hát az egyik legfontosabb izomcsoportnak tekinthető, hiszen az egyik póz (a kettőből) csak a hátról szól (tekintve, hogy a fenék / combok takarva vannak). Fontos tehát a látványos V-alak, keskeny derékkal, fejlett latissimussal, definiált rombuszizommal és trapézizommal. Ryan összesen hét gyakorlatot végez hátra, ebből kettőt szuperszettben.
Tovább
láb edzés
Lábedzés kimaxolva: A gyakorlatoktól a komplett edzéstervig

2020 január 29 5 perc olvasás

A lábizom a test legnagyobb izomzata – ezért a méretéhez méltó edzéstervre és edzésgyakorlatokra van szüksége a maximális fejlődéshez.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!