Szuperélelmiszerek, a hétköznapok szuperhősei

Ha megkérnének, hogy sorolj fel legalább 5 szuperhőst, bizonyára Te csak annyit kérdeznél vissza, hogy DC vagy Marvel?

De mi a helyzet a szuperélelmiszerekkel, vagyis a superfoodokkal? - Azokban is ennyire otthon vagy? - A többség sajnos nem, pedig a szuperélelmiszerek többet tehetnek a fejlődésünk érdekében, mint azt sokan gondolnák.

A szuperhősöket a különleges képességük, a superfoodokat pedig kimagasló mikrotápanyag- és/vagy fitokemikália-, illetve rosttartalmuk emeli ki az "átlagos" élelmiszerek közül.

A fitokemikáliák nem mások, mint bioaktív vegyületek, amelyek speciális védőhatást fejtenek ki. Felturbózzák az immunrendszert, és védenek egyes degeneratív betegségekkel szemben.

A szuperélelmiszerek tehát olyan táplálékok, amik kedvező tápanyag-tartalmuknak köszönhetően, támogatják az izomépítést, és az egészségmegőrzésben is kiemelkedő szerepet töltenek be.

Számos szuperélelmiszer létezik. Legtöbbjük valamilyen zöldség vagy gyümölcs, de akad azért köztük állati eredetű is, mint például a lazac.

Vizsgáljunk meg néhány olyan népszerű szuperélelmiszert, amit akár a legközelebbi közértben is beszerezhetsz, és könnyedén beépíthetsz a napi rutinodba.

  • Brokkoli: Nagyszerű E-, B-, K-vitamin forrás, emellett gazdag kalciumban, káliumban és rostokban. Sülve, párolva nagyszerűen passzol a hús és halételek mellé köretnek, de akár "chipset" vagy krémlevest is könnyedén készíthetsz belőle.
  • Cékla: Gazdag A-, B-, és C-vitaminokban, illetve számos ásványianyagot és nyomelemet is tartalmaz, mint a magnézium, vas vagy szilícium. Manapság gyakran használják különböző smoothie-k vagy saláták alapanyagaként, de akár színesebbé teheted vele kedvenc szendvicsedet is.
  • Spenót: A- és C-vitamin tartalma jelentős, emellett gazdag olyan nélkülözhetetlen ásványi anyagokban, mint a cink, mangán, vagy éppen a réz. Remekül feldobhatod vele a reggeli rántottád, vagy akár salátát, smoothie-t is készíthetsz belőle. Nem véletlenül volt ez Popey "titkos" fegyvere.
  • Gyömbér: Gazdag A-,C-,E- és B-vitaminokban, emellett sok magnéziumot, cinket, kalciumot és káliumot is tartamaz. Szárított formában, egzotikus ételek ízesítésére is használják, de idehaza legelterjedtebb felhasználási módja a teaként való fogyasztás. Ha eddig még nem kóstoltad, mindenképp adj neki egy esélyt.
  • Zeller: A zeller manapság hatalmas népszerűségek örvend. Ez nem véletlen, hiszen rostokban és ballasztanyagokban gazdag, azaz olyan élelmi rostokban, amelyek jelentősebb kémiai hatás nélkül haladnak át emésztőrendszerünkön. Emellett kiemelkedő mennyiségben tartalmaz kalciumot, magnéziumot, vasat, valamint B-, és C-vitaminokat. Nyersen saláták elkészítéséhez, főzve levesek alapanyagaként, sütve pedig kalóriaszegény köretalternatívaként is fogyasztható. Szálkásodni, fogyni vágyók, gyakran alkalmazzák étrendjükben burgonya helyett.

A szuperélelmiszerekre is igaz azonban, hogy a megfelelő mennyiség bevitele nem mindig megoldható. Kár lenne azonban lemondanod az általuk nyújtott előnyökről, csak azért mert nem vagy egy konyhatündér, vagy mert nem kedveled például a spenót ízét.

Van két tuti tippünk a probléma kiküszöbölésére:

1. Keresd a „+”-jelet a Scitec Gym termékek dobozán, hiszen a megjelölt termékeink egytől-egyig hozzáadott Superfood - komplexet tartalmaznak, VitaVeggie illetve a hozzáadott folsav és magnézium formájában. A VitaVeggie egy kíméletes, fagyasztó-szárító eljárással készült, különlegesen magas antioxidáns-kapacitású organikus zöldségkivonat. Ez azért nagyszerű, mert a természetes úton előállított kivonatok a szuperélelmiszerek valamennyi hatóanyagát eredeti, koncentrált formában tartalmazzák.

A folsav és a magnézium két létfontosságú mikrotápanyag az emberi szervezet számára, ugyanis több száz enzim működésében játszanak nélkülözhetetlen szerepet.

2. Tanulj meg főzni (vagy fogadj egy szakácsot) :)

Ne feledd, mi megadjuk a fejlődéshez szükséges „+”-löketet, de a piszkos munkát neked kell elvégezned az edzőteremben és a konyhában is.



Scitec Gym témájú írások

Two strong men doing biceps curls with free weights in the gym
A bicepsz a lélek tükre: bicepszgyakorlatok helyesen

2019 november 13 2 perc olvasás

Bár relatív kis izomcsoportról beszélünk, mégis számos nagyszerű gyakorlat létezik az edzésére. Ilyen – a teljesség igénye nélkül – a kalapács bicepsz, a váltott karú karhajlítás, a bicepsz állva kétkezes rúddal, a bicepsz állva francia rúddal stb. Utóbbit vizsgáljuk meg egy kicsit közelebbről, és nézzük meg, hogyan is kellene kivitelezni HELYESEN ezt az amúgy nem túl bonyolult gyakorlatot.
Tovább
A balanced and healthy breakfast consisting of milk, fruits, muesli and honey
Hozd ki a tejsavófehérjédből a maximumot – időzíts úgy, mint a profik!

2019 november 12 3 perc olvasás

Nagyon nem mindegy, hogy a nap folyamán mikor és milyen fehérjeforrásokra alapozzuk a tápanyagbevitelünket. Más fehérjeforrást célszerű választani edzés után és mást például lefekvés előtt. Ezért nem létezik igazából „mindenható”, tökéletes fehérjeforrás.
Tovább
Different sources of protein such as meat, salmin, nuts and eggs laid out
A fehérje kalandos útja az izmaidig, avagy tudj meg mindent a fehérje emésztéséről

2019 november 07 2 perc olvasás

Milyen módon és kalandos úton érnek el ezek a táplálékok az izmaidhoz vagy egyéb más szöveteidhez, sejtjeidhez?

Járjunk utána, és tegyük tisztába ezeket a dolgokat, hiszen, ha hosszútávú, fenntartható eredményt szeretnél elérni, nem árt, ha tisztában vagy szervezeted működésével.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.