Szuperélelmiszerek, a hétköznapok szuperhősei

Ha megkérnének, hogy sorolj fel legalább 5 szuperhőst, bizonyára Te csak annyit kérdeznél vissza, hogy DC vagy Marvel?

De mi a helyzet a szuperélelmiszerekkel, vagyis a superfoodokkal? - Azokban is ennyire otthon vagy? - A többség sajnos nem, pedig a szuperélelmiszerek többet tehetnek a fejlődésünk érdekében, mint azt sokan gondolnák.

A szuperhősöket a különleges képességük, a superfoodokat pedig kimagasló mikrotápanyag- és/vagy fitokemikália-, illetve rosttartalmuk emeli ki az "átlagos" élelmiszerek közül.

A fitokemikáliák nem mások, mint bioaktív vegyületek, amelyek speciális védőhatást fejtenek ki. Felturbózzák az immunrendszert, és védenek egyes degeneratív betegségekkel szemben.

A szuperélelmiszerek tehát olyan táplálékok, amik kedvező tápanyag-tartalmuknak köszönhetően, támogatják az izomépítést, és az egészségmegőrzésben is kiemelkedő szerepet töltenek be.

Számos szuperélelmiszer létezik. Legtöbbjük valamilyen zöldség vagy gyümölcs, de akad azért köztük állati eredetű is, mint például a lazac.

Vizsgáljunk meg néhány olyan népszerű szuperélelmiszert, amit akár a legközelebbi közértben is beszerezhetsz, és könnyedén beépíthetsz a napi rutinodba.

  • Brokkoli: Nagyszerű E-, B-, K-vitamin forrás, emellett gazdag kalciumban, káliumban és rostokban. Sülve, párolva nagyszerűen passzol a hús és halételek mellé köretnek, de akár "chipset" vagy krémlevest is könnyedén készíthetsz belőle.
  • Cékla: Gazdag A-, B-, és C-vitaminokban, illetve számos ásványianyagot és nyomelemet is tartalmaz, mint a magnézium, vas vagy szilícium. Manapság gyakran használják különböző smoothie-k vagy saláták alapanyagaként, de akár színesebbé teheted vele kedvenc szendvicsedet is.
  • Spenót: A- és C-vitamin tartalma jelentős, emellett gazdag olyan nélkülözhetetlen ásványi anyagokban, mint a cink, mangán, vagy éppen a réz. Remekül feldobhatod vele a reggeli rántottád, vagy akár salátát, smoothie-t is készíthetsz belőle. Nem véletlenül volt ez Popey "titkos" fegyvere.
  • Gyömbér: Gazdag A-,C-,E- és B-vitaminokban, emellett sok magnéziumot, cinket, kalciumot és káliumot is tartamaz. Szárított formában, egzotikus ételek ízesítésére is használják, de idehaza legelterjedtebb felhasználási módja a teaként való fogyasztás. Ha eddig még nem kóstoltad, mindenképp adj neki egy esélyt.
  • Zeller: A zeller manapság hatalmas népszerűségek örvend. Ez nem véletlen, hiszen rostokban és ballasztanyagokban gazdag, azaz olyan élelmi rostokban, amelyek jelentősebb kémiai hatás nélkül haladnak át emésztőrendszerünkön. Emellett kiemelkedő mennyiségben tartalmaz kalciumot, magnéziumot, vasat, valamint B-, és C-vitaminokat. Nyersen saláták elkészítéséhez, főzve levesek alapanyagaként, sütve pedig kalóriaszegény köretalternatívaként is fogyasztható. Szálkásodni, fogyni vágyók, gyakran alkalmazzák étrendjükben burgonya helyett.

A szuperélelmiszerekre is igaz azonban, hogy a megfelelő mennyiség bevitele nem mindig megoldható. Kár lenne azonban lemondanod az általuk nyújtott előnyökről, csak azért mert nem vagy egy konyhatündér, vagy mert nem kedveled például a spenót ízét.

Van két tuti tippünk a probléma kiküszöbölésére:

1. Keresd a „+”-jelet a Scitec Gym termékek dobozán, hiszen a megjelölt termékeink egytől-egyig hozzáadott Superfood - komplexet tartalmaznak, VitaVeggie illetve a hozzáadott folsav és magnézium formájában. A VitaVeggie egy kíméletes, fagyasztó-szárító eljárással készült, különlegesen magas antioxidáns-kapacitású organikus zöldségkivonat. Ez azért nagyszerű, mert a természetes úton előállított kivonatok a szuperélelmiszerek valamennyi hatóanyagát eredeti, koncentrált formában tartalmazzák.

A folsav és a magnézium két létfontosságú mikrotápanyag az emberi szervezet számára, ugyanis több száz enzim működésében játszanak nélkülözhetetlen szerepet.

2. Tanulj meg főzni (vagy fogadj egy szakácsot) :)

Ne feledd, mi megadjuk a fejlődéshez szükséges „+”-löketet, de a piszkos munkát neked kell elvégezned az edzőteremben és a konyhában is.



Scitec Gym témájú írások

Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés - Diétás nassolnivalók
Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés - Diétás nassolnivalók

2020 január 21 2 perc olvasás

Nagyon sokan ott bukják el a kihívásokat az életmódváltással kapcsolatban, hogy nem tudnak lemondani a desszertekről, és az édes ízekről. Éppen ezért hoztunk nektek két olyan receptet, amit lelkiismeret furdalás nélkül beilleszthettek az újévi életmódváltó programotokba, és közben bűntudat nélkül élvezhetitek az édes ízeket.
Tovább
Mindenképp újévkor váltanál életmódot? – Eláruljuk, hogyan érdemes!
Mindenképp újévkor váltanál életmódot? – Eláruljuk, hogyan érdemes!

2020 január 14 3 perc olvasás

Az új év kezdetével valósággal megrohamozzák az edzőtermeket az "életmódváltók", azzal a reménnyel, hogy végre-valahára lefogynak, vagy éppen felpakolnak magukra néhány kilogramm izomtömeget. Sokszor órákat töltenek a kardiógépek és a kézi súlyzók rendületlen nyúzásával, azonban az eredmények nem, vagy nem olyan formában jönnek, ahogy azt elképzelték. Lendületük gyorsan el is száll, akár a heti két lábedzés története...
Tovább
Koffein edzés előtt - Amikor a jóból is megárt a sok!
Koffein edzés előtt - Amikor a jóból is megárt a sok!

2020 január 08 2 perc olvasás

A koffeint, pontosabban az azt tartalmazó növényeket, kivonatokat az emberiség már évezredek óta alkalmazza ébersége és teljesítménye fokozása érdekében. Ez a jelenség a mai napig megmaradt, csak modernebb köntösbe bújtatva. Mindennapi rutinunk részét képezik azok a rituálék, amelyek során koffeintartalmú ételt vagy italt fogyasztunk.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!