Őrizd meg a nyári alakod, legyél kirobbanó formában egész évben!

A nyárnak vége, a szabadtéri strandok többsége erre az idényre bezárta kapuit, és a gardróbszekrényből is előkerültek a melegebb, vastagabb ruhadarabok. Az év végéhez közeledve előtérbe kerülnek a családi rendezvények, ünnepek, aminek hatására könnyen megborulhat a napi rutin, lecsúszhat néhány szelet süti, sőt olykor akár még az edzés is kimaradhat. Nincs is ezzel gond, ez a természet rendje és lazítani is kell néha. Az viszont már kevésbé törvényszerű, hogy a strandszezon végeztével a nehezen megszerzett formát a kukába kellene dobni pár szelet süti, vagy néhány edzés kihagyása miatt.

Íme 5 tipp annak érdekében, hogy hogyan őrizd meg a penge formát, egy lazább, év végi időszakban is.

Végezz teljes testes edzést!

Amikor már előre látod, hogy húzós lesz a heted, és nem biztos, hogy lejutsz a terembe a megszokott heti 4-5 alkalommal, akkor javasoljuk, hogy válts át teljes testes edzésprogramra!

Így biztosan megdolgoztatsz minden izomcsoportot, sőt, még az energiafelhasználás is nagyobb lesz az edzést követően. Több izommunka, nagyobb energiaigény, vagyis több elégetett kalória, ami kulcsfontosságú a szálkás fazon megtartásában!

Kerüld a cukros üdítőket!

Semmivel sem tudsz gyorsabban bevinni "üres kalóriákat", mint a cukros üdítőkkel. A cukros üdítők többnyire csak színezéket, mesterséges adalékanyagokat, és egyszerű cukrokat tartalmaznak, tehát semmi olyan nincs bennük, amik támogatnának a topforma megtartásában…SŐT!

Természetesen nem történik tragédia, ha néha megiszol egy pohár cukros üdítőt, a lényeg, hogy ne erre alapozd a folyadékbeviteled!

Fogyassz inkább vizet, teát, vagy ha végképp nem tudsz/nem akarsz lemondani az édes ízről, akkor alternatívaként részesítsd előnyben a cukormentes üdítőket.
Pengeforma tuti tipp: manapság remek üdítők, "koktélok" készíthetők aminosav-formulákból is, mint amilyen a Scitec Gym BCAA & Glutamine is. Így egyszerre kényeztetheted az ízlelőbimbóidat és az izomszöveteidet is!

Ne beszélj zöldségeket, inkább fogyaszd!

A zöldségek többsége számos olyan mikrotápanyagot és/vagy *fitokemikáliát, rostot tartalmaz, ami különböző módon támogatja a fejlődésed, hozzájárul a definiált test megtartásához.

Vegyük például a rostokat. A megfelelő mennyiségű rostfogyasztás nagyban hozzájárul a jóllakottságérzet megteremtéséhez. Így értelemszerűen hamarabb laksz jól, és kevesebbet eszel majd a nagyi finom, de nem túl alakbarát sütijéből.

Rostban gazdag zöldségek többek között a brokkoli, spenót, kelbimbó, zeller és karfiol.

Ha eddig nem tetted, javasoljuk ismerkedj meg velük közelebbről! ;)

Fogyassz kellő mennyiségű fehérjét!

A megfelelő mennyiségű fehérje fogyasztása több módon is támogathatja a nehezen megszerzett formát. Igazi Jolly Joker!

Segít megtartani az izomtömeget, csökkenti az éhségérzetet, sőt átmenetileg kimondottan fokozza az anyagcserét.

Az ételben lévő tápanyag megemésztéséhez a szervezet jelentős mennyiségű energiát használ fel. Ezt úgy hívják, hogy az élelmiszer termikus hatása. A fehérjék termikus hatása a legnagyobb a három makrotápanyag közül, ezért javasoljuk, hogy minden étkezésed tartalmazzon némi jó minőségű fehérjeforrást.

Az alábbiakra alapozz:

  • Állati eredetű: csirke, pulyka, sovány marhahús, halak, tengeri herkentyűk, tojás, sovány tejtermékek
  • Növényi eredetű: lencse, bab, csicseriborsó, tofu

Edzés után vagy akár kisebb étkezések kiváltására pedig optimális választás lehet a Scitec Gym WheyBRO+ Zero vagy épp PlantBRO+ Zero.

Pattanj fel a kanapéról!

Tudjuk, igen csábító tud lenni egy-egy családi ebéd vagy vacsora után a kanapé és a konzol párosa a nappaliban, de ha szeretnéd megőrizni a nyári formát, akkor jobban jársz, ha inkább mozogsz egy kicsit.



Scitec Gym témájú írások

Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés - Diétás nassolnivalók
Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés - Diétás nassolnivalók

2020 január 21 2 perc olvasás

Nagyon sokan ott bukják el a kihívásokat az életmódváltással kapcsolatban, hogy nem tudnak lemondani a desszertekről, és az édes ízekről. Éppen ezért hoztunk nektek két olyan receptet, amit lelkiismeret furdalás nélkül beilleszthettek az újévi életmódváltó programotokba, és közben bűntudat nélkül élvezhetitek az édes ízeket.
Tovább
Mindenképp újévkor váltanál életmódot? – Eláruljuk, hogyan érdemes!
Mindenképp újévkor váltanál életmódot? – Eláruljuk, hogyan érdemes!

2020 január 14 3 perc olvasás

Az új év kezdetével valósággal megrohamozzák az edzőtermeket az "életmódváltók", azzal a reménnyel, hogy végre-valahára lefogynak, vagy éppen felpakolnak magukra néhány kilogramm izomtömeget. Sokszor órákat töltenek a kardiógépek és a kézi súlyzók rendületlen nyúzásával, azonban az eredmények nem, vagy nem olyan formában jönnek, ahogy azt elképzelték. Lendületük gyorsan el is száll, akár a heti két lábedzés története...
Tovább
Koffein edzés előtt - Amikor a jóból is megárt a sok!
Koffein edzés előtt - Amikor a jóból is megárt a sok!

2020 január 08 2 perc olvasás

A koffeint, pontosabban az azt tartalmazó növényeket, kivonatokat az emberiség már évezredek óta alkalmazza ébersége és teljesítménye fokozása érdekében. Ez a jelenség a mai napig megmaradt, csak modernebb köntösbe bújtatva. Mindennapi rutinunk részét képezik azok a rituálék, amelyek során koffeintartalmú ételt vagy italt fogyasztunk.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!