Őrizd meg a nyári alakod, legyél kirobbanó formában egész évben!

A nyárnak vége, a szabadtéri strandok többsége erre az idényre bezárta kapuit, és a gardróbszekrényből is előkerültek a melegebb, vastagabb ruhadarabok. Az év végéhez közeledve előtérbe kerülnek a családi rendezvények, ünnepek, aminek hatására könnyen megborulhat a napi rutin, lecsúszhat néhány szelet süti, sőt olykor akár még az edzés is kimaradhat. Nincs is ezzel gond, ez a természet rendje és lazítani is kell néha. Az viszont már kevésbé törvényszerű, hogy a strandszezon végeztével a nehezen megszerzett formát a kukába kellene dobni pár szelet süti, vagy néhány edzés kihagyása miatt.

Íme 5 tipp annak érdekében, hogy hogyan őrizd meg a penge formát, egy lazább, év végi időszakban is.

Végezz teljes testes edzést!

Amikor már előre látod, hogy húzós lesz a heted, és nem biztos, hogy lejutsz a terembe a megszokott heti 4-5 alkalommal, akkor javasoljuk, hogy válts át teljes testes edzésprogramra!

Így biztosan megdolgoztatsz minden izomcsoportot, sőt, még az energiafelhasználás is nagyobb lesz az edzést követően. Több izommunka, nagyobb energiaigény, vagyis több elégetett kalória, ami kulcsfontosságú a szálkás fazon megtartásában!

Kerüld a cukros üdítőket!

Semmivel sem tudsz gyorsabban bevinni "üres kalóriákat", mint a cukros üdítőkkel. A cukros üdítők többnyire csak színezéket, mesterséges adalékanyagokat, és egyszerű cukrokat tartalmaznak, tehát semmi olyan nincs bennük, amik támogatnának a topforma megtartásában…SŐT!

Természetesen nem történik tragédia, ha néha megiszol egy pohár cukros üdítőt, a lényeg, hogy ne erre alapozd a folyadékbeviteled!

Fogyassz inkább vizet, teát, vagy ha végképp nem tudsz/nem akarsz lemondani az édes ízről, akkor alternatívaként részesítsd előnyben a cukormentes üdítőket.
Pengeforma tuti tipp: manapság remek üdítők, "koktélok" készíthetők aminosav-formulákból is, mint amilyen a Scitec Gym BCAA & Glutamine is. Így egyszerre kényeztetheted az ízlelőbimbóidat és az izomszöveteidet is!

Ne beszélj zöldségeket, inkább fogyaszd!

A zöldségek többsége számos olyan mikrotápanyagot és/vagy *fitokemikáliát, rostot tartalmaz, ami különböző módon támogatja a fejlődésed, hozzájárul a definiált test megtartásához.

Vegyük például a rostokat. A megfelelő mennyiségű rostfogyasztás nagyban hozzájárul a jóllakottságérzet megteremtéséhez. Így értelemszerűen hamarabb laksz jól, és kevesebbet eszel majd a nagyi finom, de nem túl alakbarát sütijéből.

Rostban gazdag zöldségek többek között a brokkoli, spenót, kelbimbó, zeller és karfiol.

Ha eddig nem tetted, javasoljuk ismerkedj meg velük közelebbről! ;)

Fogyassz kellő mennyiségű fehérjét!

A megfelelő mennyiségű fehérje fogyasztása több módon is támogathatja a nehezen megszerzett formát. Igazi Jolly Joker!

Segít megtartani az izomtömeget, csökkenti az éhségérzetet, sőt átmenetileg kimondottan fokozza az anyagcserét.

Az ételben lévő tápanyag megemésztéséhez a szervezet jelentős mennyiségű energiát használ fel. Ezt úgy hívják, hogy az élelmiszer termikus hatása. A fehérjék termikus hatása a legnagyobb a három makrotápanyag közül, ezért javasoljuk, hogy minden étkezésed tartalmazzon némi jó minőségű fehérjeforrást.

Az alábbiakra alapozz:

  • Állati eredetű: csirke, pulyka, sovány marhahús, halak, tengeri herkentyűk, tojás, sovány tejtermékek
  • Növényi eredetű: lencse, bab, csicseriborsó, tofu

Edzés után vagy akár kisebb étkezések kiváltására pedig optimális választás lehet a Scitec Gym WheyBRO+ Zero vagy épp PlantBRO+ Zero.

Pattanj fel a kanapéról!

Tudjuk, igen csábító tud lenni egy-egy családi ebéd vagy vacsora után a kanapé és a konzol párosa a nappaliban, de ha szeretnéd megőrizni a nyári formát, akkor jobban jársz, ha inkább mozogsz egy kicsit.



Scitec Gym témájú írások

Légy tudatos - védd a természetet, óvd a környezetet!
Légy tudatos - védd a természetet, óvd a környezetet!

2020 február 16 2 perc olvasás

Célorientált sportolóként valószínűleg nagy hangsúlyt fektetsz a hétköznapjaid során a tudatosságra. Azaz precíz vagy a táplálkozásodat illetően és terv szerint végzed az edzéseidet. Mi a helyzet a környezeteddel? Ezzel kapcsolatban is tudatos vagy?
Tovább
Hozd ki magadból a maximumot a növények erejével!
Hozd ki magadból a maximumot a növények erejével!

2020 február 11 2 perc olvasás

Az emberek többsége az elmúlt években leginkább etikai vagy környezetvédelmi okokból választotta a vegán étrendet, életmódot. Az utóbbi időben azonban számos sportoló, élsportoló tért át növényi alapú táplálkozásra azzal a nem titkolt szándékkal, hogy növeljék teljesítményüket és a maximumot tudják kihozni a regenerációjukból.
Tovább
Páros gyakorlatok – nem csak Valentin napra!
Páros gyakorlatok – nem csak Valentin napra!

2020 február 09 2 perc olvasás

Nyakunkon a Valentin nap. Mivel is lephetnéd meg edzésfanatikus párodat, ha nem a közös edzés élményével?! Szeretnénk segítségetekre lenni az edzésterv összeállításában, így hoztunk Nektek néhány nagyszerű, szabad testsúlyos, akár otthon is elvégezhető páros gyakorlatot.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!