Different sources of protein such as meat, sausages and fish laid out on a board

A legtöbb ember a fehérjére csak úgy gondol, mint az izomzat építőkövére.

Való igaz, a fehérjének sporttáplálkozás szempontjából kiemelt szerepe van, igazi Jolly Joker, hiszen kulcsfontosságú szerepet tölt be az izomtömeg építésében vagy épp megtartásában, támogatja a regenerációt, sőt, kalóriamegszorított táplálkozás esetén energiaforrásként is fel tudja használni a szervezet.

A megfelelő mennyiségű és minőségű fehérje fogyasztása azonban nem csak a sportolók számára fontos, hiszen a fehérjék kulcsszerepet játszanak számos enzim és hormon előállításában, szabályozzák a sejtjeinkben lezajló folyamatok többségét, valamint alapvető szerepet töltenek be az emésztés, közérzet és gyakorlatilag minden más élettani folyamat irányításában is.

Gondoltad volna, hogy az, amit eszel, jelentős mértékben hatással lehet akár arra is, hogy milyen színben látod a világot, vagy egyáltalán mennyire vagy „motivált” a hétköznapokban, vagy az edzőteremben?

Például, hogy bevállalsz-e egy plusz sorozatot az adott gyakorlatból, vagy maradsz a komfortzónádon belül és csak lébecolsz a teremben?

A tiszta, zsírmentes testtömegünk mintegy 21%-át fehérje alkotja. Ez a fehérjeállomány pedig állandó körfogásban van. Szervezetünk állapota nem állandó. Sejtjeink lebomlanak majd újjáépülnek, és ennek okán folyamatos fehérje utánpótlásra szorulunk. Úgy képzeld el az egészet, mint amikor felpakolod a rúdra a tárcsákat, elvégzed vele a gyakorlatot, majd használat után leveszed, és visszapakolod őket a helyükre - mert mindig visszapakolod őket a helyükre, ugye? Majd mész a következő gyakorlatra, ahol ugyanezt eljátszod.

Ez egy sportoló vagy nehéz fizikai munkát végző személy számára még fontosabb, ugyanis az extra fizikai megterhelés jelentős mértékben fokozza a leépítő, úgynevezett „katabolikus” folyamatokat.

Ezek után jogosan merül fel benned a kérdés, hogy mennyi fehérjét célszerű fogyasztani?

Sporttevékenységet nem végző felnőttek esetében a napi fehérjeszükséglet 0.8g/tskg.

Sportolók, nehéz fizikai munkát végző személyek esetében ez az érték magasabb, 1.3-2g/tskg (életkor, nem, igénybevétel, sportág és cél függvényében).

Kiváló fehérjeforrások a szárnyas húsok, a sovány marha és sertés, a halak és tengeri herkentyűk, a tojás, a sajt, a túró, valamint a növényi források közül a, csicseriborsó, lencse és a bab.

Természetesen nagyszerű szolgálatot tehet a megfelelő mennyiségű és minőségű fehérjebevitel biztosítására egy pöpec protein shake is, mint amilyen a Scitec Gym WheyBRO+ Zero, amely adagonként 25 gramm értékes fehérjét tartalmaz.
Annyit beszéltünk, pontosabban írtunk a fehérjékről, hogy közben meg is éheztem.
Azt hiszem, megyek és sütök is magamnak egy jó kis marhasteaket.

Menj, Te is és egyél egy nagyot! Hisz tudod, fehérje nélkül nincs élet! ;)

Jó étvágyat!



Scitec Gym témájú írások

Légy tudatos - védd a természetet, óvd a környezetet!
Légy tudatos - védd a természetet, óvd a környezetet!

2020 február 16 2 perc olvasás

Célorientált sportolóként valószínűleg nagy hangsúlyt fektetsz a hétköznapjaid során a tudatosságra. Azaz precíz vagy a táplálkozásodat illetően és terv szerint végzed az edzéseidet. Mi a helyzet a környezeteddel? Ezzel kapcsolatban is tudatos vagy?
Tovább
Hozd ki magadból a maximumot a növények erejével!
Hozd ki magadból a maximumot a növények erejével!

2020 február 11 2 perc olvasás

Az emberek többsége az elmúlt években leginkább etikai vagy környezetvédelmi okokból választotta a vegán étrendet, életmódot. Az utóbbi időben azonban számos sportoló, élsportoló tért át növényi alapú táplálkozásra azzal a nem titkolt szándékkal, hogy növeljék teljesítményüket és a maximumot tudják kihozni a regenerációjukból.
Tovább
Páros gyakorlatok – nem csak Valentin napra!
Páros gyakorlatok – nem csak Valentin napra!

2020 február 09 2 perc olvasás

Nyakunkon a Valentin nap. Mivel is lephetnéd meg edzésfanatikus párodat, ha nem a közös edzés élményével?! Szeretnénk segítségetekre lenni az edzésterv összeállításában, így hoztunk Nektek néhány nagyszerű, szabad testsúlyos, akár otthon is elvégezhető páros gyakorlatot.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!