Different sources of protein such as meat, sausages and fish laid out on a board

A legtöbb ember a fehérjére csak úgy gondol, mint az izomzat építőkövére.

Való igaz, a fehérjének sporttáplálkozás szempontjából kiemelt szerepe van, igazi Jolly Joker, hiszen kulcsfontosságú szerepet tölt be az izomtömeg építésében vagy épp megtartásában, támogatja a regenerációt, sőt, kalóriamegszorított táplálkozás esetén energiaforrásként is fel tudja használni a szervezet.

A megfelelő mennyiségű és minőségű fehérje fogyasztása azonban nem csak a sportolók számára fontos, hiszen a fehérjék kulcsszerepet játszanak számos enzim és hormon előállításában, szabályozzák a sejtjeinkben lezajló folyamatok többségét, valamint alapvető szerepet töltenek be az emésztés, közérzet és gyakorlatilag minden más élettani folyamat irányításában is.

Gondoltad volna, hogy az, amit eszel, jelentős mértékben hatással lehet akár arra is, hogy milyen színben látod a világot, vagy egyáltalán mennyire vagy „motivált” a hétköznapokban, vagy az edzőteremben?

Például, hogy bevállalsz-e egy plusz sorozatot az adott gyakorlatból, vagy maradsz a komfortzónádon belül és csak lébecolsz a teremben?

A tiszta, zsírmentes testtömegünk mintegy 21%-át fehérje alkotja. Ez a fehérjeállomány pedig állandó körfogásban van. Szervezetünk állapota nem állandó. Sejtjeink lebomlanak majd újjáépülnek, és ennek okán folyamatos fehérje utánpótlásra szorulunk. Úgy képzeld el az egészet, mint amikor felpakolod a rúdra a tárcsákat, elvégzed vele a gyakorlatot, majd használat után leveszed, és visszapakolod őket a helyükre - mert mindig visszapakolod őket a helyükre, ugye? Majd mész a következő gyakorlatra, ahol ugyanezt eljátszod.

Ez egy sportoló vagy nehéz fizikai munkát végző személy számára még fontosabb, ugyanis az extra fizikai megterhelés jelentős mértékben fokozza a leépítő, úgynevezett „katabolikus” folyamatokat.

Ezek után jogosan merül fel benned a kérdés, hogy mennyi fehérjét célszerű fogyasztani?

Sporttevékenységet nem végző felnőttek esetében a napi fehérjeszükséglet 0.8g/tskg.

Sportolók, nehéz fizikai munkát végző személyek esetében ez az érték magasabb, 1.3-2g/tskg (életkor, nem, igénybevétel, sportág és cél függvényében).

Kiváló fehérjeforrások a szárnyas húsok, a sovány marha és sertés, a halak és tengeri herkentyűk, a tojás, a sajt, a túró, valamint a növényi források közül a, csicseriborsó, lencse és a bab.

Természetesen nagyszerű szolgálatot tehet a megfelelő mennyiségű és minőségű fehérjebevitel biztosítására egy pöpec protein shake is, mint amilyen a Scitec Gym WheyBRO+ Zero, amely adagonként 25 gramm értékes fehérjét tartalmaz.
Annyit beszéltünk, pontosabban írtunk a fehérjékről, hogy közben meg is éheztem.
Azt hiszem, megyek és sütök is magamnak egy jó kis marhasteaket.

Menj, Te is és egyél egy nagyot! Hisz tudod, fehérje nélkül nincs élet! ;)

Jó étvágyat!



Scitec Gym témájú írások

Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés - Diétás nassolnivalók
Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés - Diétás nassolnivalók

2020 január 21 2 perc olvasás

Nagyon sokan ott bukják el a kihívásokat az életmódváltással kapcsolatban, hogy nem tudnak lemondani a desszertekről, és az édes ízekről. Éppen ezért hoztunk nektek két olyan receptet, amit lelkiismeret furdalás nélkül beilleszthettek az újévi életmódváltó programotokba, és közben bűntudat nélkül élvezhetitek az édes ízeket.
Tovább
Mindenképp újévkor váltanál életmódot? – Eláruljuk, hogyan érdemes!
Mindenképp újévkor váltanál életmódot? – Eláruljuk, hogyan érdemes!

2020 január 14 3 perc olvasás

Az új év kezdetével valósággal megrohamozzák az edzőtermeket az "életmódváltók", azzal a reménnyel, hogy végre-valahára lefogynak, vagy éppen felpakolnak magukra néhány kilogramm izomtömeget. Sokszor órákat töltenek a kardiógépek és a kézi súlyzók rendületlen nyúzásával, azonban az eredmények nem, vagy nem olyan formában jönnek, ahogy azt elképzelték. Lendületük gyorsan el is száll, akár a heti két lábedzés története...
Tovább
Koffein edzés előtt - Amikor a jóból is megárt a sok!
Koffein edzés előtt - Amikor a jóból is megárt a sok!

2020 január 08 2 perc olvasás

A koffeint, pontosabban az azt tartalmazó növényeket, kivonatokat az emberiség már évezredek óta alkalmazza ébersége és teljesítménye fokozása érdekében. Ez a jelenség a mai napig megmaradt, csak modernebb köntösbe bújtatva. Mindennapi rutinunk részét képezik azok a rituálék, amelyek során koffeintartalmú ételt vagy italt fogyasztunk.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!