Different sources of protein such as meat, sausages and fish laid out on a board

A legtöbb ember a fehérjére csak úgy gondol, mint az izomzat építőkövére.

Való igaz, a fehérjének sporttáplálkozás szempontjából kiemelt szerepe van, igazi Jolly Joker, hiszen kulcsfontosságú szerepet tölt be az izomtömeg építésében vagy épp megtartásában, támogatja a regenerációt, sőt, kalóriamegszorított táplálkozás esetén energiaforrásként is fel tudja használni a szervezet.

A megfelelő mennyiségű és minőségű fehérje fogyasztása azonban nem csak a sportolók számára fontos, hiszen a fehérjék kulcsszerepet játszanak számos enzim és hormon előállításában, szabályozzák a sejtjeinkben lezajló folyamatok többségét, valamint alapvető szerepet töltenek be az emésztés, közérzet és gyakorlatilag minden más élettani folyamat irányításában is.

Gondoltad volna, hogy az, amit eszel, jelentős mértékben hatással lehet akár arra is, hogy milyen színben látod a világot, vagy egyáltalán mennyire vagy „motivált” a hétköznapokban, vagy az edzőteremben?

Például, hogy bevállalsz-e egy plusz sorozatot az adott gyakorlatból, vagy maradsz a komfortzónádon belül és csak lébecolsz a teremben?

A tiszta, zsírmentes testtömegünk mintegy 21%-át fehérje alkotja. Ez a fehérjeállomány pedig állandó körfogásban van. Szervezetünk állapota nem állandó. Sejtjeink lebomlanak majd újjáépülnek, és ennek okán folyamatos fehérje utánpótlásra szorulunk. Úgy képzeld el az egészet, mint amikor felpakolod a rúdra a tárcsákat, elvégzed vele a gyakorlatot, majd használat után leveszed, és visszapakolod őket a helyükre - mert mindig visszapakolod őket a helyükre, ugye? Majd mész a következő gyakorlatra, ahol ugyanezt eljátszod.

Ez egy sportoló vagy nehéz fizikai munkát végző személy számára még fontosabb, ugyanis az extra fizikai megterhelés jelentős mértékben fokozza a leépítő, úgynevezett „katabolikus” folyamatokat.

Ezek után jogosan merül fel benned a kérdés, hogy mennyi fehérjét célszerű fogyasztani?

Sporttevékenységet nem végző felnőttek esetében a napi fehérjeszükséglet 0.8g/tskg.

Sportolók, nehéz fizikai munkát végző személyek esetében ez az érték magasabb, 1.3-2g/tskg (életkor, nem, igénybevétel, sportág és cél függvényében).

Kiváló fehérjeforrások a szárnyas húsok, a sovány marha és sertés, a halak és tengeri herkentyűk, a tojás, a sajt, a túró, valamint a növényi források közül a, csicseriborsó, lencse és a bab.

Természetesen nagyszerű szolgálatot tehet a megfelelő mennyiségű és minőségű fehérjebevitel biztosítására egy pöpec protein shake is, mint amilyen a Scitec Gym WheyBRO+ Zero, amely adagonként 25 gramm értékes fehérjét tartalmaz.
Annyit beszéltünk, pontosabban írtunk a fehérjékről, hogy közben meg is éheztem.
Azt hiszem, megyek és sütök is magamnak egy jó kis marhasteaket.

Menj, Te is és egyél egy nagyot! Hisz tudod, fehérje nélkül nincs élet! ;)

Jó étvágyat!



Scitec Gym témájú írások

Hogyan "éld túl" az év végi ünnepeket?
Hogyan "éld túl" az év végi ünnepeket?

2019 december 06 3 perc olvasás

Az izmaid nem ismerik a naptárt, és az sem érdekli igazán őket, ha hétágra süt a nap, vagy éppen nagy pelyhekben hull a hó.
Az izmaidat csupán két dolog foglalkoztatja: kellően meg legyenek edzve, és kapják meg a fejlődésükhöz szükséges tápanyagot!
Így hát karácsony ide, szilveszter oda… irány a terem!
Tovább
Van zsákodban minden jó, mogyorós és szilvás CerealBro+!
Van zsákodban minden jó, mogyorós és szilvás CerealBro+!

2019 december 04 2 perc olvasás

Jól viselkedtél idén? Nem hagytál ki egy lábedzést sem, és az étrended is becsületesen tartottad?
Akkor reménykedhetsz, hogy a Mikulástól is valami finomságot kapsz, nem csak virgácsot.
Tovább
Eloszlatjuk a kételyeid - fókuszban a gyors és lassú felszívódású szénhidrátok!
Eloszlatjuk a kételyeid - fókuszban a gyors és lassú felszívódású szénhidrátok!

2019 december 02 3 perc olvasás

A mindennapi mozgáshoz, sportoláshoz, de még a gondolkodáshoz is az energiát elsősorban a szénhidrátok szolgáltatják szervezetünk számára. Kivéve néhány speciális táplálkozási irányzatnál, mint például a ketogén étrend.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!