Two strong men doing biceps curls with free weights in the gym

„A bicepsz a lélek tükre” – tartja a mondás, edzőtermi berkekben legalábbis.

Habár a szépen kidolgozott bicepsz a hölgyeknek is jól áll, elmondható, hogy a hímnemű egyedek körében a bicepsz talán az egyik „legnépszerűbb” izomcsoport, ezért fiatalok és idősek, kezdők és haladók, egyaránt bombázzák, ha kell, ha nem.

Anatómiailag a bicepsz a felkaron helyezkedik el, a tricepsszel egyetemben.

Optimális esetben a bicepsz egyharmadát teszi ki a felkar tömegének. Kivéve persze, ha valaki egy „kicsit” túltolja az edzését, ami egyáltalán nem ritka manapság.

A bicepsz elsődleges funkciója a kar teljes behajlítása, másodlagos pedig, hogy feszüljön rajta a póló.

Na, jó. Elég a poénkodásból! Vegyük egy kicsit komolyabbra a figurát!

Bár relatív kis izomcsoportról beszélünk, mégis számos nagyszerű gyakorlat létezik az edzésére.

Ilyen – a teljesség igénye nélkül – a kalapács bicepsz, a váltott karú karhajlítás, a bicepsz állva kétkezes rúddal, a bicepsz állva francia rúddal stb.

Utóbbit vizsgáljuk meg egy kicsit közelebbről, és nézzük meg, hogyan is kellene kivitelezni HELYESEN ezt az amúgy nem túl bonyolult gyakorlatot.

Bicepsz állva francia rúddal

1. Fogd meg a francia rudat tetszőleges fogásszélességben, és tartsd a rudat a combod előtt, kinyújtott karokkal. (Szűk fogás esetében a bicepsz külső, míg szélesebb fogásnál a belső feje kapja a nagyobb terhelést.)

2. A karok behajlításával egy félkörív mentén emeld fel a rudat a vállaid felé, míg az alkarod a bicepszhez nem ér.

3. Lassan, kontrolláltan engedd vissza a rudat a kiindulási pontig.

4. Végezz belőle, 4x10 ismétlést.

2 bombabiztos tipp a helyes kivitelezés érdekében:

1. Tartsd minél közelebb a könyököd a testedhez, és lehetőleg tartsd mozdulatlanul.

2. A felemelés és a leengedés során állj stabilan, és ne hintázz a felsőtesteddel.

Mindent összevetve, a karhajlítás francia rúddal egy nagyszerű alapgyakorlat, ha a bicepsz edzéséről van szó.

Helyes kivitelezés esetén nagyszerűen fejleszti mind az erőt, mind az izomtömeget. Ez pedig a mai világban kulcsfontossággal bír, hiszen nem lehetsz az edzőterem királya masszív karok nélkül... :)



Scitec Gym témájú írások

Hogyan "éld túl" az év végi ünnepeket?
Hogyan "éld túl" az év végi ünnepeket?

2019 december 06 3 perc olvasás

Az izmaid nem ismerik a naptárt, és az sem érdekli igazán őket, ha hétágra süt a nap, vagy éppen nagy pelyhekben hull a hó.
Az izmaidat csupán két dolog foglalkoztatja: kellően meg legyenek edzve, és kapják meg a fejlődésükhöz szükséges tápanyagot!
Így hát karácsony ide, szilveszter oda… irány a terem!
Tovább
Van zsákodban minden jó, mogyorós és szilvás CerealBro+!
Van zsákodban minden jó, mogyorós és szilvás CerealBro+!

2019 december 04 2 perc olvasás

Jól viselkedtél idén? Nem hagytál ki egy lábedzést sem, és az étrended is becsületesen tartottad?
Akkor reménykedhetsz, hogy a Mikulástól is valami finomságot kapsz, nem csak virgácsot.
Tovább
Eloszlatjuk a kételyeid - fókuszban a gyors és lassú felszívódású szénhidrátok!
Eloszlatjuk a kételyeid - fókuszban a gyors és lassú felszívódású szénhidrátok!

2019 december 02 3 perc olvasás

A mindennapi mozgáshoz, sportoláshoz, de még a gondolkodáshoz is az energiát elsősorban a szénhidrátok szolgáltatják szervezetünk számára. Kivéve néhány speciális táplálkozási irányzatnál, mint például a ketogén étrend.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!