Two strong men doing biceps curls with free weights in the gym

„A bicepsz a lélek tükre” – tartja a mondás, edzőtermi berkekben legalábbis.

Habár a szépen kidolgozott bicepsz a hölgyeknek is jól áll, elmondható, hogy a hímnemű egyedek körében a bicepsz talán az egyik „legnépszerűbb” izomcsoport, ezért fiatalok és idősek, kezdők és haladók, egyaránt bombázzák, ha kell, ha nem.

Anatómiailag a bicepsz a felkaron helyezkedik el, a tricepsszel egyetemben.

Optimális esetben a bicepsz egyharmadát teszi ki a felkar tömegének. Kivéve persze, ha valaki egy „kicsit” túltolja az edzését, ami egyáltalán nem ritka manapság.

A bicepsz elsődleges funkciója a kar teljes behajlítása, másodlagos pedig, hogy feszüljön rajta a póló.

Na, jó. Elég a poénkodásból! Vegyük egy kicsit komolyabbra a figurát!

Bár relatív kis izomcsoportról beszélünk, mégis számos nagyszerű gyakorlat létezik az edzésére.

Ilyen – a teljesség igénye nélkül – a kalapács bicepsz, a váltott karú karhajlítás, a bicepsz állva kétkezes rúddal, a bicepsz állva francia rúddal stb.

Utóbbit vizsgáljuk meg egy kicsit közelebbről, és nézzük meg, hogyan is kellene kivitelezni HELYESEN ezt az amúgy nem túl bonyolult gyakorlatot.

Bicepsz állva francia rúddal

1. Fogd meg a francia rudat tetszőleges fogásszélességben, és tartsd a rudat a combod előtt, kinyújtott karokkal. (Szűk fogás esetében a bicepsz külső, míg szélesebb fogásnál a belső feje kapja a nagyobb terhelést.)

2. A karok behajlításával egy félkörív mentén emeld fel a rudat a vállaid felé, míg az alkarod a bicepszhez nem ér.

3. Lassan, kontrolláltan engedd vissza a rudat a kiindulási pontig.

4. Végezz belőle, 4x10 ismétlést.

2 bombabiztos tipp a helyes kivitelezés érdekében:

1. Tartsd minél közelebb a könyököd a testedhez, és lehetőleg tartsd mozdulatlanul.

2. A felemelés és a leengedés során állj stabilan, és ne hintázz a felsőtesteddel.

Mindent összevetve, a karhajlítás francia rúddal egy nagyszerű alapgyakorlat, ha a bicepsz edzéséről van szó.

Helyes kivitelezés esetén nagyszerűen fejleszti mind az erőt, mind az izomtömeget. Ez pedig a mai világban kulcsfontossággal bír, hiszen nem lehetsz az edzőterem királya masszív karok nélkül... :)



Scitec Gym témájú írások

Légy tudatos - védd a természetet, óvd a környezetet!
Légy tudatos - védd a természetet, óvd a környezetet!

2020 február 16 2 perc olvasás

Célorientált sportolóként valószínűleg nagy hangsúlyt fektetsz a hétköznapjaid során a tudatosságra. Azaz precíz vagy a táplálkozásodat illetően és terv szerint végzed az edzéseidet. Mi a helyzet a környezeteddel? Ezzel kapcsolatban is tudatos vagy?
Tovább
Hozd ki magadból a maximumot a növények erejével!
Hozd ki magadból a maximumot a növények erejével!

2020 február 11 2 perc olvasás

Az emberek többsége az elmúlt években leginkább etikai vagy környezetvédelmi okokból választotta a vegán étrendet, életmódot. Az utóbbi időben azonban számos sportoló, élsportoló tért át növényi alapú táplálkozásra azzal a nem titkolt szándékkal, hogy növeljék teljesítményüket és a maximumot tudják kihozni a regenerációjukból.
Tovább
Páros gyakorlatok – nem csak Valentin napra!
Páros gyakorlatok – nem csak Valentin napra!

2020 február 09 2 perc olvasás

Nyakunkon a Valentin nap. Mivel is lephetnéd meg edzésfanatikus párodat, ha nem a közös edzés élményével?! Szeretnénk segítségetekre lenni az edzésterv összeállításában, így hoztunk Nektek néhány nagyszerű, szabad testsúlyos, akár otthon is elvégezhető páros gyakorlatot.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!