Two strong men doing biceps curls with free weights in the gym

„A bicepsz a lélek tükre” – tartja a mondás, edzőtermi berkekben legalábbis.

Habár a szépen kidolgozott bicepsz a hölgyeknek is jól áll, elmondható, hogy a hímnemű egyedek körében a bicepsz talán az egyik „legnépszerűbb” izomcsoport, ezért fiatalok és idősek, kezdők és haladók, egyaránt bombázzák, ha kell, ha nem.

Anatómiailag a bicepsz a felkaron helyezkedik el, a tricepsszel egyetemben.

Optimális esetben a bicepsz egyharmadát teszi ki a felkar tömegének. Kivéve persze, ha valaki egy „kicsit” túltolja az edzését, ami egyáltalán nem ritka manapság.

A bicepsz elsődleges funkciója a kar teljes behajlítása, másodlagos pedig, hogy feszüljön rajta a póló.

Na, jó. Elég a poénkodásból! Vegyük egy kicsit komolyabbra a figurát!

Bár relatív kis izomcsoportról beszélünk, mégis számos nagyszerű gyakorlat létezik az edzésére.

Ilyen – a teljesség igénye nélkül – a kalapács bicepsz, a váltott karú karhajlítás, a bicepsz állva kétkezes rúddal, a bicepsz állva francia rúddal stb.

Utóbbit vizsgáljuk meg egy kicsit közelebbről, és nézzük meg, hogyan is kellene kivitelezni HELYESEN ezt az amúgy nem túl bonyolult gyakorlatot.

Bicepsz állva francia rúddal

1. Fogd meg a francia rudat tetszőleges fogásszélességben, és tartsd a rudat a combod előtt, kinyújtott karokkal. (Szűk fogás esetében a bicepsz külső, míg szélesebb fogásnál a belső feje kapja a nagyobb terhelést.)

2. A karok behajlításával egy félkörív mentén emeld fel a rudat a vállaid felé, míg az alkarod a bicepszhez nem ér.

3. Lassan, kontrolláltan engedd vissza a rudat a kiindulási pontig.

4. Végezz belőle, 4x10 ismétlést.

2 bombabiztos tipp a helyes kivitelezés érdekében:

1. Tartsd minél közelebb a könyököd a testedhez, és lehetőleg tartsd mozdulatlanul.

2. A felemelés és a leengedés során állj stabilan, és ne hintázz a felsőtesteddel.

Mindent összevetve, a karhajlítás francia rúddal egy nagyszerű alapgyakorlat, ha a bicepsz edzéséről van szó.

Helyes kivitelezés esetén nagyszerűen fejleszti mind az erőt, mind az izomtömeget. Ez pedig a mai világban kulcsfontossággal bír, hiszen nem lehetsz az edzőterem királya masszív karok nélkül... :)



Scitec Gym témájú írások

Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés - Diétás nassolnivalók
Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés - Diétás nassolnivalók

2020 január 21 2 perc olvasás

Nagyon sokan ott bukják el a kihívásokat az életmódváltással kapcsolatban, hogy nem tudnak lemondani a desszertekről, és az édes ízekről. Éppen ezért hoztunk nektek két olyan receptet, amit lelkiismeret furdalás nélkül beilleszthettek az újévi életmódváltó programotokba, és közben bűntudat nélkül élvezhetitek az édes ízeket.
Tovább
Mindenképp újévkor váltanál életmódot? – Eláruljuk, hogyan érdemes!
Mindenképp újévkor váltanál életmódot? – Eláruljuk, hogyan érdemes!

2020 január 14 3 perc olvasás

Az új év kezdetével valósággal megrohamozzák az edzőtermeket az "életmódváltók", azzal a reménnyel, hogy végre-valahára lefogynak, vagy éppen felpakolnak magukra néhány kilogramm izomtömeget. Sokszor órákat töltenek a kardiógépek és a kézi súlyzók rendületlen nyúzásával, azonban az eredmények nem, vagy nem olyan formában jönnek, ahogy azt elképzelték. Lendületük gyorsan el is száll, akár a heti két lábedzés története...
Tovább
Koffein edzés előtt - Amikor a jóból is megárt a sok!
Koffein edzés előtt - Amikor a jóból is megárt a sok!

2020 január 08 2 perc olvasás

A koffeint, pontosabban az azt tartalmazó növényeket, kivonatokat az emberiség már évezredek óta alkalmazza ébersége és teljesítménye fokozása érdekében. Ez a jelenség a mai napig megmaradt, csak modernebb köntösbe bújtatva. Mindennapi rutinunk részét képezik azok a rituálék, amelyek során koffeintartalmú ételt vagy italt fogyasztunk.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!