A tökéletes fehérje mítosza - Avagy miként válasszunk fehérjét?

Az edzőterembe járók többsége két dolgot keres folyamatosan. Tiszta zoknit és a tökéletes fehérjét.

Sajnos rögtön az elején el kell, hogy szomorítsunk. Hamarabb fogod megtalálni a fiókod mélyén az utolsó pár tiszta zoknidat, mint az étrend-kiegészítő üzletekben a tökéletes fehérjét.

Ebben azért vagyunk annyira biztosak, mert tökéletes fehérje egyszerűen nem létezik. Nincs ugyanis olyan formula, amely minden igénynek, célnak tökéletesen megfelel.

Ezt olvasva, most tutira meglepődtél, de ahogy azt már tőlünk megszokhattad, nem ámítunk téged üres ígéretekkel vagy jól hangzó marketingfogásokkal, hiszen a Scitec Gym küldetése az, hogy a segítségedre legyen a céljaid elérésében, és mint egy második edzőtárs, kamuk nélkül támogasson a fejlődés rögös útján.

Jogosan merülhet fel benned, hogy ok, nincs mellébeszélés, de akkor most milyen fehérjét fogyasszak, melyik számomra a legmegfelelőbb?
Ne aggódj, a megfelelő fehérje kiválasztásához csak végig kell menned ezeken a kérdéseken:

1. Mi a célod?

Itt elsősorban azt célszerű figyelembe venni, hogy szálkásítani szeretnél, vagy izomtömeget növelni. Szálkásítás esetén célszerű alacsonyabb szénhidrát- és zsírtartalmú fehérjeformulát előnyben részesíteni, míg utóbbi esetben pont a magasabb szénhidráttartalmú fehérjeturmixok lesznek hasznosabbak.

2. A nap melyik szakaszára keresel fehérjét?

Az egyes fehérjeforrások eltérő aminosav profillal és szerkezeti felépítéssel rendelkeznek, ebből adódóan más a felszívódásbeli sebességük is. Nézzük példának a tejfehérjéket, vagyis a tejsavót és a kazeint.

A tejsavó kimondottan gyors felszívódású, így kitűnő választás lehet edzés utánra, míg a kazein fehérje elnyújtott felszívódásának köszönhetően inkább a lefekvés előtti órákban lehet ideális választás.

3. Van-e olyan étrendi elved, amely meghatározza a kiválasztott terméked speciális tulajdonságait?

Ez alatt leginkább az alábbi kritériumokra gondolunk:
- Vegán
- Laktózmentes
- Cukormentes
- GMO-mentes

Most, hogy letisztáztuk az alapokat, lássuk, hogy mit is jelentenek ezek az információk a gyakorlatban.

Nézzük meg a Scitec Gym három, magas fehérjetartalmú termékét a fent említett szempontok szerint.

WheyBro+ Zero tejsavófehérje italpor

Cél: Izomtömegnöveléshez és szálkásításhoz egyaránt alkalmazható.

Mikor: Elsősorban edzés után, illetve fehérjeigény függvényében akár reggel is.

Speciális tulajdonság: Nem tartalmaz hozzáadott cukrot, GMO-mentes, laktózmentes, hozzáadott Superfood-komplexet tartalmaz.

PlantBro+Zero vegán fehérje italpor steviával

Cél: Izomtömegnöveléshez és szálkásításhoz is alkalmazható.

Mikor: Elsősorban edzés után, illetve fehérjeigény függvényében akár reggel is.

Speciális tulajdonság: Vegán, laktózmentes, GMO-mentes, nem tartalmaz hozzáadott cukrot, hozzáadott Superfood-komplexet tartalmaz.

Gainer Complex+ tejsavófehérje & szénhidrát italpor

Cél: Elsősorban izomtömegnövelésre alkalmazható.

Mikor: Edzés után ajánlott.

Speciális tulajdonság: Laktózmentes, GMO-mentes, hozzáadott Superfood-komplexet és kreatint is tartalmaz.

Most, hogy letisztult a kép, válassz céljaidnak és igényeidnek megfelelő fehérjeformulát, és ne dőlj be az egyes gyártók elcsépelt marketing dumájának, hiszen "csodaporok" nem léteznek, és a piszkos munkát NEKED kell elvégezned.

Erről jut eszünkbe, voltál már ma edzeni?!



Scitec Gym témájú írások

Légy tudatos - védd a természetet, óvd a környezetet!
Légy tudatos - védd a természetet, óvd a környezetet!

2020 február 16 2 perc olvasás

Célorientált sportolóként valószínűleg nagy hangsúlyt fektetsz a hétköznapjaid során a tudatosságra. Azaz precíz vagy a táplálkozásodat illetően és terv szerint végzed az edzéseidet. Mi a helyzet a környezeteddel? Ezzel kapcsolatban is tudatos vagy?
Tovább
Hozd ki magadból a maximumot a növények erejével!
Hozd ki magadból a maximumot a növények erejével!

2020 február 11 2 perc olvasás

Az emberek többsége az elmúlt években leginkább etikai vagy környezetvédelmi okokból választotta a vegán étrendet, életmódot. Az utóbbi időben azonban számos sportoló, élsportoló tért át növényi alapú táplálkozásra azzal a nem titkolt szándékkal, hogy növeljék teljesítményüket és a maximumot tudják kihozni a regenerációjukból.
Tovább
Páros gyakorlatok – nem csak Valentin napra!
Páros gyakorlatok – nem csak Valentin napra!

2020 február 09 2 perc olvasás

Nyakunkon a Valentin nap. Mivel is lephetnéd meg edzésfanatikus párodat, ha nem a közös edzés élményével?! Szeretnénk segítségetekre lenni az edzésterv összeállításában, így hoztunk Nektek néhány nagyszerű, szabad testsúlyos, akár otthon is elvégezhető páros gyakorlatot.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!