A tökéletes fehérje mítosza - Avagy miként válasszunk fehérjét?

Az edzőterembe járók többsége két dolgot keres folyamatosan. Tiszta zoknit és a tökéletes fehérjét.

Sajnos rögtön az elején el kell, hogy szomorítsunk. Hamarabb fogod megtalálni a fiókod mélyén az utolsó pár tiszta zoknidat, mint az étrend-kiegészítő üzletekben a tökéletes fehérjét.

Ebben azért vagyunk annyira biztosak, mert tökéletes fehérje egyszerűen nem létezik. Nincs ugyanis olyan formula, amely minden igénynek, célnak tökéletesen megfelel.

Ezt olvasva, most tutira meglepődtél, de ahogy azt már tőlünk megszokhattad, nem ámítunk téged üres ígéretekkel vagy jól hangzó marketingfogásokkal, hiszen a Scitec Gym küldetése az, hogy a segítségedre legyen a céljaid elérésében, és mint egy második edzőtárs, kamuk nélkül támogasson a fejlődés rögös útján.

Jogosan merülhet fel benned, hogy ok, nincs mellébeszélés, de akkor most milyen fehérjét fogyasszak, melyik számomra a legmegfelelőbb?
Ne aggódj, a megfelelő fehérje kiválasztásához csak végig kell menned ezeken a kérdéseken:

1. Mi a célod?

Itt elsősorban azt célszerű figyelembe venni, hogy szálkásítani szeretnél, vagy izomtömeget növelni. Szálkásítás esetén célszerű alacsonyabb szénhidrát- és zsírtartalmú fehérjeformulát előnyben részesíteni, míg utóbbi esetben pont a magasabb szénhidráttartalmú fehérjeturmixok lesznek hasznosabbak.

2. A nap melyik szakaszára keresel fehérjét?

Az egyes fehérjeforrások eltérő aminosav profillal és szerkezeti felépítéssel rendelkeznek, ebből adódóan más a felszívódásbeli sebességük is. Nézzük példának a tejfehérjéket, vagyis a tejsavót és a kazeint.

A tejsavó kimondottan gyors felszívódású, így kitűnő választás lehet edzés utánra, míg a kazein fehérje elnyújtott felszívódásának köszönhetően inkább a lefekvés előtti órákban lehet ideális választás.

3. Van-e olyan étrendi elved, amely meghatározza a kiválasztott terméked speciális tulajdonságait?

Ez alatt leginkább az alábbi kritériumokra gondolunk:
- Vegán
- Laktózmentes
- Cukormentes
- GMO-mentes

Most, hogy letisztáztuk az alapokat, lássuk, hogy mit is jelentenek ezek az információk a gyakorlatban.

Nézzük meg a Scitec Gym három, magas fehérjetartalmú termékét a fent említett szempontok szerint.

WheyBro+ Zero tejsavófehérje italpor

Cél: Izomtömegnöveléshez és szálkásításhoz egyaránt alkalmazható.

Mikor: Elsősorban edzés után, illetve fehérjeigény függvényében akár reggel is.

Speciális tulajdonság: Nem tartalmaz hozzáadott cukrot, GMO-mentes, laktózmentes, hozzáadott Superfood-komplexet tartalmaz.

PlantBro+Zero vegán fehérje italpor steviával

Cél: Izomtömegnöveléshez és szálkásításhoz is alkalmazható.

Mikor: Elsősorban edzés után, illetve fehérjeigény függvényében akár reggel is.

Speciális tulajdonság: Vegán, laktózmentes, GMO-mentes, nem tartalmaz hozzáadott cukrot, hozzáadott Superfood-komplexet tartalmaz.

Gainer Complex+ tejsavófehérje & szénhidrát italpor

Cél: Elsősorban izomtömegnövelésre alkalmazható.

Mikor: Edzés után ajánlott.

Speciális tulajdonság: Laktózmentes, GMO-mentes, hozzáadott Superfood-komplexet és kreatint is tartalmaz.

Most, hogy letisztult a kép, válassz céljaidnak és igényeidnek megfelelő fehérjeformulát, és ne dőlj be az egyes gyártók elcsépelt marketing dumájának, hiszen "csodaporok" nem léteznek, és a piszkos munkát NEKED kell elvégezned.

Erről jut eszünkbe, voltál már ma edzeni?!



Scitec Gym témájú írások

Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés - Diétás nassolnivalók
Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés - Diétás nassolnivalók

2020 január 21 2 perc olvasás

Nagyon sokan ott bukják el a kihívásokat az életmódváltással kapcsolatban, hogy nem tudnak lemondani a desszertekről, és az édes ízekről. Éppen ezért hoztunk nektek két olyan receptet, amit lelkiismeret furdalás nélkül beilleszthettek az újévi életmódváltó programotokba, és közben bűntudat nélkül élvezhetitek az édes ízeket.
Tovább
Mindenképp újévkor váltanál életmódot? – Eláruljuk, hogyan érdemes!
Mindenképp újévkor váltanál életmódot? – Eláruljuk, hogyan érdemes!

2020 január 14 3 perc olvasás

Az új év kezdetével valósággal megrohamozzák az edzőtermeket az "életmódváltók", azzal a reménnyel, hogy végre-valahára lefogynak, vagy éppen felpakolnak magukra néhány kilogramm izomtömeget. Sokszor órákat töltenek a kardiógépek és a kézi súlyzók rendületlen nyúzásával, azonban az eredmények nem, vagy nem olyan formában jönnek, ahogy azt elképzelték. Lendületük gyorsan el is száll, akár a heti két lábedzés története...
Tovább
Koffein edzés előtt - Amikor a jóból is megárt a sok!
Koffein edzés előtt - Amikor a jóból is megárt a sok!

2020 január 08 2 perc olvasás

A koffeint, pontosabban az azt tartalmazó növényeket, kivonatokat az emberiség már évezredek óta alkalmazza ébersége és teljesítménye fokozása érdekében. Ez a jelenség a mai napig megmaradt, csak modernebb köntösbe bújtatva. Mindennapi rutinunk részét képezik azok a rituálék, amelyek során koffeintartalmú ételt vagy italt fogyasztunk.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!