A tökéletes fehérje mítosza - Avagy miként válasszunk fehérjét?

Az edzőterembe járók többsége két dolgot keres folyamatosan. Tiszta zoknit és a tökéletes fehérjét.

Sajnos rögtön az elején el kell, hogy szomorítsunk. Hamarabb fogod megtalálni a fiókod mélyén az utolsó pár tiszta zoknidat, mint az étrend-kiegészítő üzletekben a tökéletes fehérjét.

Ebben azért vagyunk annyira biztosak, mert tökéletes fehérje egyszerűen nem létezik. Nincs ugyanis olyan formula, amely minden igénynek, célnak tökéletesen megfelel.

Ezt olvasva, most tutira meglepődtél, de ahogy azt már tőlünk megszokhattad, nem ámítunk téged üres ígéretekkel vagy jól hangzó marketingfogásokkal, hiszen a Scitec Gym küldetése az, hogy a segítségedre legyen a céljaid elérésében, és mint egy második edzőtárs, kamuk nélkül támogasson a fejlődés rögös útján.

Jogosan merülhet fel benned, hogy ok, nincs mellébeszélés, de akkor most milyen fehérjét fogyasszak, melyik számomra a legmegfelelőbb?
Ne aggódj, a megfelelő fehérje kiválasztásához csak végig kell menned ezeken a kérdéseken:

1. Mi a célod?

Itt elsősorban azt célszerű figyelembe venni, hogy szálkásítani szeretnél, vagy izomtömeget növelni. Szálkásítás esetén célszerű alacsonyabb szénhidrát- és zsírtartalmú fehérjeformulát előnyben részesíteni, míg utóbbi esetben pont a magasabb szénhidráttartalmú fehérjeturmixok lesznek hasznosabbak.

2. A nap melyik szakaszára keresel fehérjét?

Az egyes fehérjeforrások eltérő aminosav profillal és szerkezeti felépítéssel rendelkeznek, ebből adódóan más a felszívódásbeli sebességük is. Nézzük példának a tejfehérjéket, vagyis a tejsavót és a kazeint.

A tejsavó kimondottan gyors felszívódású, így kitűnő választás lehet edzés utánra, míg a kazein fehérje elnyújtott felszívódásának köszönhetően inkább a lefekvés előtti órákban lehet ideális választás.

3. Van-e olyan étrendi elved, amely meghatározza a kiválasztott terméked speciális tulajdonságait?

Ez alatt leginkább az alábbi kritériumokra gondolunk:
- Vegán
- Laktózmentes
- Cukormentes
- GMO-mentes

Most, hogy letisztáztuk az alapokat, lássuk, hogy mit is jelentenek ezek az információk a gyakorlatban.

Nézzük meg a Scitec Gym három, magas fehérjetartalmú termékét a fent említett szempontok szerint.

WheyBro+ Zero tejsavófehérje italpor

Cél: Izomtömegnöveléshez és szálkásításhoz egyaránt alkalmazható.

Mikor: Elsősorban edzés után, illetve fehérjeigény függvényében akár reggel is.

Speciális tulajdonság: Nem tartalmaz hozzáadott cukrot, GMO-mentes, laktózmentes, hozzáadott Superfood-komplexet tartalmaz.

PlantBro+Zero vegán fehérje italpor steviával

Cél: Izomtömegnöveléshez és szálkásításhoz is alkalmazható.

Mikor: Elsősorban edzés után, illetve fehérjeigény függvényében akár reggel is.

Speciális tulajdonság: Vegán, laktózmentes, GMO-mentes, nem tartalmaz hozzáadott cukrot, hozzáadott Superfood-komplexet tartalmaz.

Gainer Complex+ tejsavófehérje & szénhidrát italpor

Cél: Elsősorban izomtömegnövelésre alkalmazható.

Mikor: Edzés után ajánlott.

Speciális tulajdonság: Laktózmentes, GMO-mentes, hozzáadott Superfood-komplexet és kreatint is tartalmaz.

Most, hogy letisztult a kép, válassz céljaidnak és igényeidnek megfelelő fehérjeformulát, és ne dőlj be az egyes gyártók elcsépelt marketing dumájának, hiszen "csodaporok" nem léteznek, és a piszkos munkát NEKED kell elvégezned.

Erről jut eszünkbe, voltál már ma edzeni?!



Scitec Gym témájú írások

Two strong men doing biceps curls with free weights in the gym
A bicepsz a lélek tükre: bicepszgyakorlatok helyesen

2019 november 13 2 perc olvasás

Bár relatív kis izomcsoportról beszélünk, mégis számos nagyszerű gyakorlat létezik az edzésére. Ilyen – a teljesség igénye nélkül – a kalapács bicepsz, a váltott karú karhajlítás, a bicepsz állva kétkezes rúddal, a bicepsz állva francia rúddal stb. Utóbbit vizsgáljuk meg egy kicsit közelebbről, és nézzük meg, hogyan is kellene kivitelezni HELYESEN ezt az amúgy nem túl bonyolult gyakorlatot.
Tovább
A balanced and healthy breakfast consisting of milk, fruits, muesli and honey
Hozd ki a tejsavófehérjédből a maximumot – időzíts úgy, mint a profik!

2019 november 12 3 perc olvasás

Nagyon nem mindegy, hogy a nap folyamán mikor és milyen fehérjeforrásokra alapozzuk a tápanyagbevitelünket. Más fehérjeforrást célszerű választani edzés után és mást például lefekvés előtt. Ezért nem létezik igazából „mindenható”, tökéletes fehérjeforrás.
Tovább
Different sources of protein such as meat, salmin, nuts and eggs laid out
A fehérje kalandos útja az izmaidig, avagy tudj meg mindent a fehérje emésztéséről

2019 november 07 2 perc olvasás

Milyen módon és kalandos úton érnek el ezek a táplálékok az izmaidhoz vagy egyéb más szöveteidhez, sejtjeidhez?

Járjunk utána, és tegyük tisztába ezeket a dolgokat, hiszen, ha hosszútávú, fenntartható eredményt szeretnél elérni, nem árt, ha tisztában vagy szervezeted működésével.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!