A három legnépszerűbb szabadsúlyos gyakorlat

Naponta taszítja káoszba a békésen edző tömegeket a kérdés, hogy a gépek vagy a szabadsúlyos gyakorlatok a jobbak? A kérdés legalább annyira osztja meg a terembe járókat, mint hogy a tyúk volt előbb, vagy a tojás?

Véleményünk szerint, mindkét típusú edzésforma színessé teheti az edzésprogramjainkat, de megosztjuk veletek, mi szól inkább a szabadsúlyos gyakorlatok mellett:

  • teljes mozgástartományban lehet megdolgozni velük a célzott izomcsoportot,
  • számtalan módon variálhatók,
  • közelebb állnak a "természetes" mozgásformákhoz, ezáltal funkcionálisabb izomzatra tehetünk általuk szert,
  • összetettségüknek köszönhetően nagyobb terhelést lehet velük elérni,
  • több izomcsoportot is megdolgoztatnak egyszerre,
  • a legtöbb szabadsúlyos gyakorlat nem csak az izomzatot, de a koordinációt és az egyensúlyérzéket is fejleszti,
  • végül, de nem utolsó sorban általánosságban elmondható, hogy a súlyzókra kevesebbet kell várni, mint a gépekre. :)

Számos nagyszerű szabadsúlyos gyakorlat létezik, ezek közül a 3 legnépszerűbb és egyben legnehezebb szabadsúlyos gyakorlat kétségtelenül a fekvenyomás, felhúzás és a guggolás.

Ezzel a három gyakorlattal együttesen, gyakorlatilag a fejed búbjától egészen a kislábujjadig minden izomcsoportot meg tudsz dolgoztatni.
Bár alapvetően nem igényelnek bemutatást, azért fussunk át rajtuk röviden.

Fekvenyomás

Talán a legismertebb gyakorlat mind közül. Akiről csak feltételezik embertársai, hogy edzőterembe jár, az egyből megkapja a kérdést:
„Mennyivel nyomsz fekve báttya?” - talán hölgyek esetében talán ritkábban halljuk ezt a kérdést, de azért volt már rá precedens. Minél többel nyomsz fekve, annál nagyobb alfa vagy a terembe.

Komolyra fordítva a szót, remek összetett gyakorlat és számtalan kivitelezési módja létezik. A dőlésszög és a fogásszélesség variálásával más-más izomcsoportunkra tehetjük a terhelést. Szűknyomás esetében elsősorban a tricepsz, pozitív dőlésszögű (30-45fok) nyomás esetén pedig a váll- és a mellizmunk felső rostjai kapnak nagyobb terhelést.

Guggolás

A gyakorlat, aminek már a puszta gondolatától összerándul az ember gyomra. Embert próbáló és roppant összetett gyakorlat, annyi bizonyos. Bár elsősorban a láb izmainak növelése érdekében szokás végezni, jelentős mértékben fejleszti a farizmokat és törzs izomzatát is.

Csakúgy, mint a fekvenyomás esetében, számos kivitelezési módja létezik. Saját testsúllyal, rúddal, elől guggolás, egy lábbal és még hosszasan sorolhatnánk…

Egy biztos. Ha az élet kemény, guggolj egy párat, és Te is az leszel!

Felhúzás

A guggoláshoz hasonlóan, szintén roppant megterhelő gyakorlat. Egyszerre fejleszti a láb és a hát izomzatát. Végrehajtás és strukturális adottságoktól függ elsősorban, hogy melyik izomcsoport kap nagyobb terhelést a felhúzás során.

Merevlábas és szumó felhúzás esetén inkább a láb, "hagyományos" felhúzás esetén pedig a hát izomrostjai könyörögnek kegyelemért.

A fentiek tükrében akár a gépek, akár a szabadsúlyos edzések mellett döntesz, javasoljuk, hogy figyelj oda a megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyagbevitelre, amivel megfelelően tudsz regenerálódni, fejlődni.

Az edzés utáni időszak ebből a szempontból kritikus fontossággal bír. Kezd el minél hamarabb az építkezést, és koronázd meg az edzésed egy finom protein shake-kel, amit WheyBro+ Zero tejsavó fehérjével készíthetsz. Adagonként 25 gramm, gyors felszívódású tejsavó koncentrátum-izolátum fehérjével, hozzáadott magnéziummal, folsavval és organikus VitaVeggie zöldségmix-el támogat, hogy elérd a célod.



Scitec Gym témájú írások

Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés - Diétás nassolnivalók
Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés - Diétás nassolnivalók

2020 január 21 2 perc olvasás

Nagyon sokan ott bukják el a kihívásokat az életmódváltással kapcsolatban, hogy nem tudnak lemondani a desszertekről, és az édes ízekről. Éppen ezért hoztunk nektek két olyan receptet, amit lelkiismeret furdalás nélkül beilleszthettek az újévi életmódváltó programotokba, és közben bűntudat nélkül élvezhetitek az édes ízeket.
Tovább
Mindenképp újévkor váltanál életmódot? – Eláruljuk, hogyan érdemes!
Mindenképp újévkor váltanál életmódot? – Eláruljuk, hogyan érdemes!

2020 január 14 3 perc olvasás

Az új év kezdetével valósággal megrohamozzák az edzőtermeket az "életmódváltók", azzal a reménnyel, hogy végre-valahára lefogynak, vagy éppen felpakolnak magukra néhány kilogramm izomtömeget. Sokszor órákat töltenek a kardiógépek és a kézi súlyzók rendületlen nyúzásával, azonban az eredmények nem, vagy nem olyan formában jönnek, ahogy azt elképzelték. Lendületük gyorsan el is száll, akár a heti két lábedzés története...
Tovább
Koffein edzés előtt - Amikor a jóból is megárt a sok!
Koffein edzés előtt - Amikor a jóból is megárt a sok!

2020 január 08 2 perc olvasás

A koffeint, pontosabban az azt tartalmazó növényeket, kivonatokat az emberiség már évezredek óta alkalmazza ébersége és teljesítménye fokozása érdekében. Ez a jelenség a mai napig megmaradt, csak modernebb köntösbe bújtatva. Mindennapi rutinunk részét képezik azok a rituálék, amelyek során koffeintartalmú ételt vagy italt fogyasztunk.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!