Tudtad, hogy a hidegben is ugyanúgy kiszáradhatsz, mint 30 fokban? Így kerüld el!

Az ősz beköszöntével egyre többször fogod edzéseidet hűvösebb időben végezni, ami kifejezetten jól is eshet: végre nem fojtogat a 30 fokos kánikula, gyorsulsz, kevesebbet izzadsz. A legutolsó dolog, amire ilyenkor gondolsz, az az, hogy vajon eleget iszol-e edzés közben, hiszed kiszáradni csak a forróságban lehet, nem igaz?

Ez bizony egy olyan tévhit, amit pont testünk hitet el velünk! A hidegebb időben ugyanolyan, sőt, nagyobb kockázata van a kiszáradásnak. Hogy miért?

A hideg ellen szervezetünk azzal védekezik, a perifériáinkról – pl. kéz-és lábfejedtől – elvonja a vért, ezzel tartalékolva a hőt a fontosabb, belső szerveink körül. Ez Neked sem ismeretlen, hiszen a kezed és lábad szokott először fázni hidegben, igaz? Emiatt azonban a szervezeted azt hiszi, hogy kellően hidratált állapotban vagy, vagyis sokkal később jelez szomjúsággal, mint normál esetben.
Ugyanebből az okból kifolyólag kevésbé is fogja a folyadékot tartalékolni a tested, a veséid azt a parancsot kapják, hogy nincs erre szükség. Biztosan Te is tapasztaltad már, hogy hideg időben többet jársz mosdóba – ennek ez az oka!

Tehát elsősorban a szervezetünk saját magát is becsapja, ezért fontos, hogy légy okosabb! Ne csak akkor fogyassz folyadékot hidegben, mikor már szomjas vagy, mert jó eséllyel ilyenkor már sokkal dehidratáltabb vagy, mint a nyári hónapokban.

Erre ráadásul még több faktor is ráerősít:

  • Ha túl melegen öltözködsz, vagyis túl sok réteg ruhát veszel fel, szinte bepácolódsz a ruháid alá és még jobban fogsz izzadni a melegben.
  • A hideg időben kevésbé látványos az izzadás, hiszen a verejték gyorsan elpárolog, így Neked sem tűnik fel, hogy ugyanannyira izzadsz, mint meleg időben.
  • A légzéssel is több nedvességet veszítesz, mert a hideg levegőnek fel kell melegednie, mire a tüdődbe ér. Ezért látod a leheleted hidegben – ez tulajdonképpen kilélegzett nedvesség!

Meglepő tények, igaz? Ezért ne felejtsd el hidegben sem magadnál tartani a Scitec Endurance IsoHydro izotóniás italport kedvenc ízedben, hogy ilyenkor is jóleső, élvezetes legyen minden lépés, karcsapás vagy pedálfordulat, amit megteszel! A benne található tápanyagok, vitaminok, ásványi anyagok mellett a Q10-nek köszönhetően pedig a hidegnek kitett és meggyötörd bőröd is gyorsabban regenerálódik.



Scitec Endurance témájú írások

Tippek a tudatos sportágválasztáshoz az ünnepek után
Tippek a tudatos sportágválasztáshoz az ünnepek után

2020 január 16 3 perc olvasás

Tudatosan nem december legvégén adunk iránymutatást az életmódváltóknak, hanem az első edzések hullámvölgye után - a sportmozgás és a tudatos sportágválasztás ugyanis segíthet, hogy a pihenéssel és nassolással eltöltött ünnepi időszak után ismét formába lendüljünk. Mindenek előtt érdemes megérteni az élettani folyamatokat, illetve milyen vállalásokat kell érte tenni, hogy sikerrel járjunk!

Tovább
Milyen sportot válassz, ha vállalhatatlanok a kinti körülmények?
Milyen sportot válassz, ha vállalhatatlanok a kinti körülmények?

2020 január 14 2 perc olvasás

Sajnos néha olyanok a körülmények, hogy tényleg nem ajánlott odakint sportolnod. A téli szezonban pl. könnyen előfordul, hogy a környéken minden eljegesedik, esetleg szmogriadó van a lakóhelyed környékén. Ilyenkor érdemes az edzéseket fedett helyre vinni.
Tovább
Növeld fittséged téli keresztedzésekkel!
Növeld fittséged téli keresztedzésekkel!

2020 január 13 2 perc olvasás

Barátkozzunk meg a ténnyel: a tél még egy darabig tartani fog! Nincs is ezzel baj, hisz Ti, Scitec Endurance olvasók valószínűleg szeretitek a téli szabadtéri sportokat. Nézzük, milyen sportok jöhetnek ilyenkor szóba?
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!