Kerékpáros nyújtó gyakorlatok - 2. rész

Az előző részben átvettük, miért fontos a megfelelő nyújtás kerékpározóként is, és megnéztük az első gyakorlatot.

Milyen egyéb előnyei vannak a nyújtásnak?

  • „Lehoz” az edzésről: ne fölösleges időhúzásként tekints rá, hanem jutalomként. Egy kicsit lelassulhatsz, átgondolhatod az edzést, és izmaidnak is kellemes érzés a kemény munka után egy kicsit megpihenni.
  • Regenerációs idő rövidülése: a nyújtás hatására javul az izomban a vérkeringés, ami gyorsabb regenerációt tesz lehetővé.
  • Izomláz csökkentése: a felgyorsult vérkeringés hatására több oxigén jut izmainkba, ez csökkenti másnap az izomláz esélyét is.
  • Javul a mozgásmintád: ahogy izmaid visszanyerik rugalmasságukat és teljes mozgástartományukat, már nincs szükség arra, hogy a tested más izmok vagy ízületek bevonásával kompenzáljon – ezáltal javul a mozgásmintád. (Gondolj csak a járásra!)
  • Csökken a sérülésveszély: a rugalmas izom többféle behatásnak ellenáll, a jó mozgásminta pedig eleve csökkenti a sérülés kialakulásának esélyét.
  • Tested lassabban öregszik: a rugalmas, mozgékony izmok a fokozott vérkeringésnek köszönhetően hosszabb ideig maradnak teljes mozgástartományban használhatóak.

Ez alkalommal a négyfejű combizmok, vagy más néven combfeszítő lenyújtására mutatunk gyakorlatot. Ez a combod elülső része.

A flamingo pose a nevéből fakadóan egy egylábas nyújtás.

Szinte mindenki ismeri, de nehéz jól kivitelezni, ezért ha elsőre nem megy, vagy billegsz, nyugodtan keress támasztékot!

Egy lábon állva fogd meg a másik lábad lábfejét és húzd fölfelé-hátra a feneked irányába! Ahhoz, hogy ez valóban a combizmaidat nyújtsa, 2 dologra figyelj oda:

1.) Ne told ki hátra a fenekedet, próbáld meg a medencédet minél jobban magad alá billenteni, mintha a fenekedet magad alá akarnád húzni.

2.) Ezzel egy időben a felemelt lábad térdét húzd hátra, a két combod legyen egymás mellett.

Ahogy az előző pózt, ezt a nyújtást is tartsd ki 3x20-30 mp-ig, és figyelj arra, hogy közben nyugodtan lélegezz.



Scitec Endurance témájú írások

Tippek a tudatos sportágválasztáshoz az ünnepek után
Tippek a tudatos sportágválasztáshoz az ünnepek után

2020 január 16 3 perc olvasás

Tudatosan nem december legvégén adunk iránymutatást az életmódváltóknak, hanem az első edzések hullámvölgye után - a sportmozgás és a tudatos sportágválasztás ugyanis segíthet, hogy a pihenéssel és nassolással eltöltött ünnepi időszak után ismét formába lendüljünk. Mindenek előtt érdemes megérteni az élettani folyamatokat, illetve milyen vállalásokat kell érte tenni, hogy sikerrel járjunk!

Tovább
Milyen sportot válassz, ha vállalhatatlanok a kinti körülmények?
Milyen sportot válassz, ha vállalhatatlanok a kinti körülmények?

2020 január 14 2 perc olvasás

Sajnos néha olyanok a körülmények, hogy tényleg nem ajánlott odakint sportolnod. A téli szezonban pl. könnyen előfordul, hogy a környéken minden eljegesedik, esetleg szmogriadó van a lakóhelyed környékén. Ilyenkor érdemes az edzéseket fedett helyre vinni.
Tovább
Növeld fittséged téli keresztedzésekkel!
Növeld fittséged téli keresztedzésekkel!

2020 január 13 2 perc olvasás

Barátkozzunk meg a ténnyel: a tél még egy darabig tartani fog! Nincs is ezzel baj, hisz Ti, Scitec Endurance olvasók valószínűleg szeretitek a téli szabadtéri sportokat. Nézzük, milyen sportok jöhetnek ilyenkor szóba?
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!