Így jelez a szervezeted, hogy kiszáradtál. Figyelj rá!

Szervezeted mindent megtesz, hogy fenntartsa az optimális folyamatokat, aminek része a hidratált állapot is. Ezért fokozatosan, először kisebb, majd egyre határozottabb jelekkel tudatja veled, hogy dehidratált állapotban vagy, vedd észre őket minél hamarabb!

Kétféle jelzést és kiszáradást tudunk megkülönböztetni:

  1. akut módon bekövetkező dehidratált állapot, vagyis sportolás közben nem fogyasztasz elég folyadékot, vagy
  2. életvitelszerűen kevés folyadék fogyasztása, amikor is kisebb-nagyobb problémák tárházát vonultatja fel szervezetünk.

A kiszáradás első jeleit mindannyian ismerjük: szomjúság és kiszáradt száj.

Mi következik akkor, ha ezeket figyelmed kívül hagyjuk?

  • Emelkedett pulzus, fáradás: mindkettő természetes velejárója az edzésnek, de amikor a szívednek azért is kell extrán dolgoznia, hogy a besűrűsödött véred ellenére is eljusson az oxigén és tápanyag a megfelelő helyre, az már a kiszáradás egyik komoly negatív következménye.
  • Magas vérnyomás: szintén normális sportolás közben, de a kiszáradás még ezen felül is emelheti vérnyomásod.
  • Fejfájás: a magas pulzus és magas vérnyomás egyenes út a fejfájásig…
  • Koncentrációzavarok, zavarodottság, émelygés, izomgyengeség: a véred be van sűrűsödve, az oxigén és a véredben található tápanyagok nem tudnak eljutni a megfelelő helyekre, többek között az izmaidba és az agyadba sem.
  • Emésztési problémák: az amúgy is nehézkes emésztést még tovább nehezíti a vízhiány.
  • Ízületi fájdalom: ízületeidben ízületi folyadék van. Ha kiszáradsz, itt is csökken a folyadék szintje, ezáltal térd-és egyéb ízületi fájdalmak jelentkezhetnek. Gondoltál már rá, hogy ilyenkor a folyadékfogyasztás rendbehozhatja a problémáidat?


Mennyi probléma, pedig milyen könnyen orvosolható! A lényeg, hogy sportolás közben ne várd meg, amíg szomjas leszel, hanem igyál 1-2 korty Scitec Edurance IsoHydro izotóniás italt 20 percenként, ami mindent tartalmaz, amire edzés közben szervezetednek szüksége lehet: szénhidrátot, ásványi anyagokat, vitaminokat, elektrolitokat és antioxidánsokat. Ezeknek köszönhetően nemcsak elkerülhetőek a kiszáradás jelei, de jól hidratáltan, egészségesen fogsz végigrepülni edzéseden vagy versenyeden.

Emellett lehetőség szerint minden nap fogyassz naponta legalább 2-3 liter folyadékot, hogy mindig jól hidratált legyél, és jól érezd magad a bőrödben!



Scitec Endurance témájú írások

Tóth Sanya 10 tippje, amivel egy ötlettől eljuthatsz a csúcsig
Tóth Sanya 10 tippje, amivel egy ötlettől eljuthatsz a csúcsig

2020 május 15 3 perc olvasás

Tóth Sanya, az egyetlen magyar aki megmászta az Antarktisz legmagasabb vulkánját, a hegymászás élményéből kiindulva ad 10 gyakorlati tippet, amik segítségével közelebb kerülhetünk céljaink eléréséhez.
Tovább
alternatív edzésmódszerek úszóknak
6 alternatív edzésmódszer úszóknak a karantén idejére

2020 május 02 4 perc olvasás

Tovább
Debreczeni Dóri szintentartó heti étrendje receptekkel, bevásárló listával
Debreczeni Dóri szintentartó heti étrendje receptekkel, bevásárló listával

2020 április 24 7 perc olvasás

Kíváncsi vagy Debreczeni Dóri futó és Scitec nagykövet szinten tartó étrendjére? Megosztunk veled egy heti étrend mintát receptekkel és bevásárlólistával; mentes, vegán, paleo napokkal.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!