Így jelez a szervezeted, hogy kiszáradtál. Figyelj rá!

Szervezeted mindent megtesz, hogy fenntartsa az optimális folyamatokat, aminek része a hidratált állapot is. Ezért fokozatosan, először kisebb, majd egyre határozottabb jelekkel tudatja veled, hogy dehidratált állapotban vagy, vedd észre őket minél hamarabb!

Kétféle jelzést és kiszáradást tudunk megkülönböztetni:

  1. akut módon bekövetkező dehidratált állapot, vagyis sportolás közben nem fogyasztasz elég folyadékot, vagy
  2. életvitelszerűen kevés folyadék fogyasztása, amikor is kisebb-nagyobb problémák tárházát vonultatja fel szervezetünk.

A kiszáradás első jeleit mindannyian ismerjük: szomjúság és kiszáradt száj.

Mi következik akkor, ha ezeket figyelmed kívül hagyjuk?

  • Emelkedett pulzus, fáradás: mindkettő természetes velejárója az edzésnek, de amikor a szívednek azért is kell extrán dolgoznia, hogy a besűrűsödött véred ellenére is eljusson az oxigén és tápanyag a megfelelő helyre, az már a kiszáradás egyik komoly negatív következménye.
  • Magas vérnyomás: szintén normális sportolás közben, de a kiszáradás még ezen felül is emelheti vérnyomásod.
  • Fejfájás: a magas pulzus és magas vérnyomás egyenes út a fejfájásig…
  • Koncentrációzavarok, zavarodottság, émelygés, izomgyengeség: a véred be van sűrűsödve, az oxigén és a véredben található tápanyagok nem tudnak eljutni a megfelelő helyekre, többek között az izmaidba és az agyadba sem.
  • Emésztési problémák: az amúgy is nehézkes emésztést még tovább nehezíti a vízhiány.
  • Ízületi fájdalom: ízületeidben ízületi folyadék van. Ha kiszáradsz, itt is csökken a folyadék szintje, ezáltal térd-és egyéb ízületi fájdalmak jelentkezhetnek. Gondoltál már rá, hogy ilyenkor a folyadékfogyasztás rendbehozhatja a problémáidat?


Mennyi probléma, pedig milyen könnyen orvosolható! A lényeg, hogy sportolás közben ne várd meg, amíg szomjas leszel, hanem igyál 1-2 korty Scitec Edurance IsoHydro izotóniás italt 20 percenként, ami mindent tartalmaz, amire edzés közben szervezetednek szüksége lehet: szénhidrátot, ásványi anyagokat, vitaminokat, elektrolitokat és antioxidánsokat. Ezeknek köszönhetően nemcsak elkerülhetőek a kiszáradás jelei, de jól hidratáltan, egészségesen fogsz végigrepülni edzéseden vagy versenyeden.

Emellett lehetőség szerint minden nap fogyassz naponta legalább 2-3 liter folyadékot, hogy mindig jól hidratált legyél, és jól érezd magad a bőrödben!



Scitec Endurance témájú írások

Hidegben forrót - tényleg segít? Mit és hogyan igyál edzésen
Hidegben forrót - tényleg segít? Mit és hogyan igyál edzésen

2019 november 19 1 perc olvasás

Tovább
Élvezd az utat!
Élvezd az utat!

2019 november 18 2 perc olvasás

Tovább
Kerékpáros nyújtó gyakorlatok - 3. rész
Kerékpáros nyújtó gyakorlatok - 3. rész

2019 november 17 1 perc olvasás

Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!