Hosszú edzés előtt állsz? Így variáld, hogy végig élvezetes legyen!

Tedd a szívedre a kezed, veled is előfordult már, hogy egy-egy hétvégi, hosszú edzés előtt nehezen indultál el? Lehet, hogy még magadnak sem vallottad be, csak azt vetted észre, hogy a szokásosnál kicsit több ideig válogattad a felszerelésedet, állítottad be az órádat, keverted be az izotóniás italodat, és legalább kétszer vissza kellett fordulnod valamiért.

A 2-3, vagy akár még több órás edzésekhez néha szükség van egy kis pluszra: van néhány ötletünk, hogyan variáld hosszú edzéseidet, hogy végig élvezetesek legyenek.

Hallgass zenét! Ezzel valószínűleg nem mondtunk Neked újat, de mikor fedeztél fel utoljára új előadókat? Itt az ideje, hogy szabadon engedd a fantáziádat - vagy a zene szolgáltató algoritmusát, és megismerj újdonságokat! Ha egy bizonyos ritmusra vágysz, ajánljuk a jog.fm-et, ahol bpm alapján válogathatsz zenét, de más zenei szolgáltatóknál is találsz mindenféle ritmusra válogatásokat. Hagyd, hogy a zene magával ragadjon!

Hallgass nagydumásokat! A zenehallgatás nem a Te világod? És a könyvek? Esetleg a stand-up comedy-k? Vagy érdekes előadások (TED talk-ok)? Egy dologra figyelj, hogy lehet a külső szemlélő nem fogja érteni, miért nevetsz hangosan, vagy hümmögsz félhangosan, egyetértően, amikor elfutsz mellette.

Beszélj, ha tudsz! Van egy barátod, vagy családtagod, akivel régen beszéltél? Itt az ideje, hogy egy headsettel felszerelkezve felhívd! Duplán hasznos: miközben beszélgettek egy jót, a pulzusodat is kontrollálod: ha azt akarod, hogy értsen, muszáj aerob zónában maradnod!

Variáld az útvonalakat és helyszíneket! Ha úgyis több órát leszel kint, érdemes egy kicsit messzebbre menni, és új helyszíneket felfedezi az edzésedhez. Ha nem szeretnél autóba ülni, akkor is tudsz új irányba indulni, vagy hagyni magad sodródni az árral - próbáltad már például Budán, hogy mindig olyan utcába kanyarodsz be, ami felfelé vezet? A végén csodálatos panoráma tárulhat eléd! Tudod a talajt is variálni: aszfaltosként próbáld ki a terepet, rengeteg kezdőnek való erdei út és ösvény található itthon. Az izmaid és ízületeid is hálásak lesznek az újfajta terhelésért!

Unod egyedül? A hosszú edzéseket a leggyakrabban aerob tartományban, vagyis lassú, beszélgetős tempóban végezzük - remek alkalom arra, hogy egy sportos barátoddal, ismerősöddel összeállj, és beszélgessetek egy jót! 2 legyet ütsz egy csapásra és jó társaságban az idő is repül!

Hasonlóan szórakoztató, ha be-becsatlakozol egy közösségi edzésbe. Ma már minden héten több féle lehetőség közül is válogathatsz, aszfalton, terepen, lassabb és gyorsabb tempóban egyaránt. Ez ráadásul leveszi a válladról a tervezés súlyát, csak odamész a találkozási ponthoz, és mész a flow-val, miközben rengeteg érdekes embert ismerhetsz meg.

Variáld a napszakokat! Edzettél már a felkelő nap sugaraiban? Esetleg naplementében? Éjszaka, természetes fény nélkül? A megszokott helyszínek is egészen más megvilágításba helyeződnek ilyenkor!

Jutalmazd magad! Egy kis edzés utáni finomság, egy új sportruházat, egy könyv, a Scitec Endurance IsoHydro egy új ízben… Mind extra motivációt és lendületet adnak és megérdemelten, nem igaz?

Saját kis kihívások: van egy emelkedő, amit sosem tudtál megállás nélkül teljesíteni? Egy kedvenc szakasz, az x-edik hossz, amit már mindig lassabban teljesítesz? Próbáld meg most megállás nélkül azt a dombot, vagy az eddigieknél gyorsabban azt a szakaszt! A sikeres teljesítés igazi büszkeséggel fog eltölteni!

Egyre nagyobb teret hódít a futó-és triatlon turizmus: nincs is jobb módja egy új város felfedezésének, mint egy jó verseny! Nézd ki, nevezz be, és máris van miért számolnod a napokat!

És talán a legfontosabb: légy jelen! Élvezd a mozgást, nézd a tájat, az embereket, vagy képzeld el magad helikopter perspektívából, akár egy jó zenei aláfestést is odaképzelhetsz! A lényeg, hogy élvezd minden pillanatát!


Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.