Hidegben forrót - tényleg segít? Mit és hogyan igyál edzésen

A hidegben nincs is jobb érzés, mint egy finom, forró, testet-lelket melengető ital. De tényleg erre is van szükséged, vagy ez csak egy mítosz?

A rossz hír az, hogy a forró ital tested maghőmérsékletét nem fogja megemelni, vagyis önmagában nem segít azon, hogy egész testedben átmelegedj. A jó hír viszont az, hogy a meleg ital ugyanúgy hidratál, ráadásul átmelegíti a kezed és a szád, valamint egy kis ideig melegséget érzel gyomrodban is, és egész egyszerűen jó érzés meginni, nem igaz?

Ezzel persze nem azt mondjuk, hogy télen forró csoki legyen a frissítésed (ha Téged ez motivál, inkább jutalmazd meg vele magad a jól végzett edzésed után :), hanem azt, hogy nem szükséges jéghideg italt magadba erőltetni a hideg időben, ha nem esik jól. Pont ebben rejlik a meleg ital előnye a hidegben: mivel a meleg italt általában előnyben részesítjük késő ősszel éstélen, ezért kisebb eséllyel fogunk elfeledkezni a hidratálásról. Arról már írtunk , hogy hideg időben még könnyebben kiszáradhatsz, ezért különösen fontos odafigyelni a hidratálásra. De kinek esik jól jéghideg vizet szürcsölgetni, amikor odakint is fagypont körüli a hőmérséklet? Így hidratáltan pedig segítesz a testednek fenntartani a belső hőmérsékletét, tehát végül duplán jól jársz.

A lényeg az, hogy mindenképp igyál, ideális esetben 15-20 percenként 1-2 kortyot. Ez segít megelőzni a fejfájást, idő előtti kifáradást, szédülést, koncentrációvesztést (ez télen különösen fontos, ha egyedül sportolsz, főleg terepen); a Scitec Endurance IsoHydro-ban megtalálható C-vitamin ráadásul hozzájárul az immunrendszer normál működéséhez is.

Hideg vagy meleg tehát mindegy, a lényeg, hogy ne felejts el hidratálni!



Scitec Endurance témájú írások

Tippek a tudatos sportágválasztáshoz az ünnepek után
Tippek a tudatos sportágválasztáshoz az ünnepek után

2020 január 16 3 perc olvasás

Tudatosan nem december legvégén adunk iránymutatást az életmódváltóknak, hanem az első edzések hullámvölgye után - a sportmozgás és a tudatos sportágválasztás ugyanis segíthet, hogy a pihenéssel és nassolással eltöltött ünnepi időszak után ismét formába lendüljünk. Mindenek előtt érdemes megérteni az élettani folyamatokat, illetve milyen vállalásokat kell érte tenni, hogy sikerrel járjunk!

Tovább
Milyen sportot válassz, ha vállalhatatlanok a kinti körülmények?
Milyen sportot válassz, ha vállalhatatlanok a kinti körülmények?

2020 január 14 2 perc olvasás

Sajnos néha olyanok a körülmények, hogy tényleg nem ajánlott odakint sportolnod. A téli szezonban pl. könnyen előfordul, hogy a környéken minden eljegesedik, esetleg szmogriadó van a lakóhelyed környékén. Ilyenkor érdemes az edzéseket fedett helyre vinni.
Tovább
Növeld fittséged téli keresztedzésekkel!
Növeld fittséged téli keresztedzésekkel!

2020 január 13 2 perc olvasás

Barátkozzunk meg a ténnyel: a tél még egy darabig tartani fog! Nincs is ezzel baj, hisz Ti, Scitec Endurance olvasók valószínűleg szeretitek a téli szabadtéri sportokat. Nézzük, milyen sportok jöhetnek ilyenkor szóba?
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!