Ezekről a vitaminokról ne feledkezz el állóképességi sportolóként!

Ahhoz, hogy a tested alkalmazkodni tudjon a sportolás által támasztott követelményekhez és megfelelő választ tudjon adni azokra (ilyen pl. az izomtérfogat növekedése, a sportteljesítmény emelkedése stb.), megfelelő mennyiségű tápanyagokra van szüksége: fehérjékre, szénhidrátokra, zsírokra, de fokozottan oda kell figyelned a vitaminok és ásványi anyagok bevitelére is sportolás közben és után is.

Mik azok a vitaminok, amikre különösen érdemes odafigyelned, ha rendszeresen sportolsz?

C-vitamin: a C-vitamin nemcsak az immun- és idegrendszer normál működéséhez járul hozzá, hanem a kollagén képződéshez és a sejtek oxidatív stresszel szembeni védekezéséhez. Ez mit jelent? Immunrendszeredet a rendszeres, kemény, szabadtéri edzések hatására extrán terheled. Ez nem baj, sőt, valószínűleg Te is tapasztaltad, hogy amióta rendszeresen sportolsz, kevesebbszer fázol meg, de ezt támogatni kell C-vitaminnal is. A megfelelő kollagénképződés segít megőrizni az erek normál állapotát, a normál csontozat és a porcok megfelelő működésének fenntartását. Az oxidatív stressz pedig egy olyan folyamatot takar, amikor testünkben megemelkedik a szabadgyök-koncentráció, ami károsítja a sejteket. A C-vitamin az egyik legismertebb vitamin, ami segít testednek harcolni a szabadgyökök ellen.

E-vitamin: az E- és C-vitaminok kéz-a-kézben járnak, egymás hatását erősítve a szabadgyökök elleni küzdelemben, egyúttal lassítva az öregedés folyamatát is.

B-vitamin: az Oregon Állami Egyetem kutatásai alapján azok a sportolók, akik B-vitaminhiányban szenvednek, kisebb teljesítmény leadására képesek és izmaik rosszabbul regenerálódnak, mint azok, akiknek nincs B-vitaminhiányuk. Ezen belül a B1-vitamin kifejezetten hozzájárul az izmok, idegrendszer és szív megfelelő működéséhez.

Az egészséges táplálkozás, a szénhidrátok, fehérjék és zsírok bevitelének megfelelő aránya kiemelten fontos állóképességi sportolóként, de a fenti vitaminokat érdemes táplálékkiegészítők formájában is bevinni. Sportolás közben a Scitec Endurance IsoHydro izotóniás ital gondoskodik arról, hogy megfelelő mennyiségben ellásd tested a fenti vitaminokkal, hiszen a szénhidrát-elektrolit oldaton kívül tartalmaz B1, C, E vitamint is.



Scitec Endurance témájú írások

Kerékpáros nyújtó gyakorlatok – 4. rész: Half-pyramid
Kerékpáros nyújtó gyakorlatok – 4. rész: Half-pyramid

2019 december 06 2 perc olvasás

Folytatjuk kerékpáros nyújtó gyakorlataink sorozatát, ezúttal terítéken a half pyramid, vagyis félpiramis feladatsorral. Ez a gyakorlat szépen nyújtja a hátsó láncot, vagyis azokat az izmaidat, amik tested hátulján helyezkednek el: a vádlit, a combhajlító izmokat, a farizmokat, és a hátizmokat.
Tovább
Makrociklus: mi fán terem a periodizáció, és milyen időszakokra lehet bontani?
Makrociklus: mi fán terem a periodizáció, és milyen időszakokra lehet bontani?

2019 december 05 2 perc olvasás

Ha rendszeresen sportolsz, valószínűleg előbb vagy utóbb eljön az idő, amikor úgy érzed, hogy szeretnéd egy versenyen is megmérettetni magad, vagy egy olyan távot teljesíteni, amiről korábban csak álmodtál. Először is gratulálunk, hogy megszületett benned ez a döntés! Egy konkrét cél óriási erőket tud megmozgatni a nem versenyszerűen sportolókban is.
Tovább
Edzéstippek a hidegben: Kropkó Péter tippjei
Edzéstippek a hidegben: Kropkó Péter tippjei

2019 december 04 2 perc olvasás

A teljes téli átállás nem mindig egyszerű, még akkor se, ha a sportolók számára, – az urbánus kényelmeskedőkkel szemben – nem minden negatív, ami tél.
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!