Ezekről a vitaminokról ne feledkezz el állóképességi sportolóként!

Ahhoz, hogy a tested alkalmazkodni tudjon a sportolás által támasztott követelményekhez és megfelelő választ tudjon adni azokra (ilyen pl. az izomtérfogat növekedése, a sportteljesítmény emelkedése stb.), megfelelő mennyiségű tápanyagokra van szüksége: fehérjékre, szénhidrátokra, zsírokra, de fokozottan oda kell figyelned a vitaminok és ásványi anyagok bevitelére is sportolás közben és után is.

Mik azok a vitaminok, amikre különösen érdemes odafigyelned, ha rendszeresen sportolsz?

C-vitamin: a C-vitamin nemcsak az immun- és idegrendszer normál működéséhez járul hozzá, hanem a kollagén képződéshez és a sejtek oxidatív stresszel szembeni védekezéséhez. Ez mit jelent? Immunrendszeredet a rendszeres, kemény, szabadtéri edzések hatására extrán terheled. Ez nem baj, sőt, valószínűleg Te is tapasztaltad, hogy amióta rendszeresen sportolsz, kevesebbszer fázol meg, de ezt támogatni kell C-vitaminnal is. A megfelelő kollagénképződés segít megőrizni az erek normál állapotát, a normál csontozat és a porcok megfelelő működésének fenntartását. Az oxidatív stressz pedig egy olyan folyamatot takar, amikor testünkben megemelkedik a szabadgyök-koncentráció, ami károsítja a sejteket. A C-vitamin az egyik legismertebb vitamin, ami segít testednek harcolni a szabadgyökök ellen.

E-vitamin: az E- és C-vitaminok kéz-a-kézben járnak, egymás hatását erősítve a szabadgyökök elleni küzdelemben, egyúttal lassítva az öregedés folyamatát is.

B-vitamin: az Oregon Állami Egyetem kutatásai alapján azok a sportolók, akik B-vitaminhiányban szenvednek, kisebb teljesítmény leadására képesek és izmaik rosszabbul regenerálódnak, mint azok, akiknek nincs B-vitaminhiányuk. Ezen belül a B1-vitamin kifejezetten hozzájárul az izmok, idegrendszer és szív megfelelő működéséhez.

Az egészséges táplálkozás, a szénhidrátok, fehérjék és zsírok bevitelének megfelelő aránya kiemelten fontos állóképességi sportolóként, de a fenti vitaminokat érdemes táplálékkiegészítők formájában is bevinni. Sportolás közben a Scitec Endurance IsoHydro izotóniás ital gondoskodik arról, hogy megfelelő mennyiségben ellásd tested a fenti vitaminokkal, hiszen a szénhidrát-elektrolit oldaton kívül tartalmaz B1, C, E vitamint is.



Scitec Endurance témájú írások

Tippek a tudatos sportágválasztáshoz az ünnepek után
Tippek a tudatos sportágválasztáshoz az ünnepek után

2020 január 16 3 perc olvasás

Tudatosan nem december legvégén adunk iránymutatást az életmódváltóknak, hanem az első edzések hullámvölgye után - a sportmozgás és a tudatos sportágválasztás ugyanis segíthet, hogy a pihenéssel és nassolással eltöltött ünnepi időszak után ismét formába lendüljünk. Mindenek előtt érdemes megérteni az élettani folyamatokat, illetve milyen vállalásokat kell érte tenni, hogy sikerrel járjunk!

Tovább
Milyen sportot válassz, ha vállalhatatlanok a kinti körülmények?
Milyen sportot válassz, ha vállalhatatlanok a kinti körülmények?

2020 január 14 2 perc olvasás

Sajnos néha olyanok a körülmények, hogy tényleg nem ajánlott odakint sportolnod. A téli szezonban pl. könnyen előfordul, hogy a környéken minden eljegesedik, esetleg szmogriadó van a lakóhelyed környékén. Ilyenkor érdemes az edzéseket fedett helyre vinni.
Tovább
Növeld fittséged téli keresztedzésekkel!
Növeld fittséged téli keresztedzésekkel!

2020 január 13 2 perc olvasás

Barátkozzunk meg a ténnyel: a tél még egy darabig tartani fog! Nincs is ezzel baj, hisz Ti, Scitec Endurance olvasók valószínűleg szeretitek a téli szabadtéri sportokat. Nézzük, milyen sportok jöhetnek ilyenkor szóba?
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!