Enni vagy nem enni? Mit és hogyan érdemes enni edzés közben?

Mikor jön el az a pont egy hosszú edzésen vagy versenyen, amikor az izotóniás ital mellett már érdemes gélhez, vagy szilárd táplálékhoz nyúlni? Egyáltalán mit, mennyit, és hogyan érdemes enni?

Azt már biztosan tudod, hogy bármilyen edzést is végezz, az izotóniás itallal nem nyúlhatsz mellé. Tökéletes arányban tartalmazza a testednek szükséges szénhidrát-komplexet, vitaminokat, ásványi anyagokat, sókat és antioxidánsokat, amiket edzés közben az izzadással elveszítesz, miközben gyomrodat kímélve hidratál Téged. De van olyan pont, amikor az izotóniás ital már nem elég?

Ha az edzésed vagy versenyed hosszabb másfél-két óránál, érdemes extra szénhidrát- forráshoz nyúlni, azonban nem mindegy, hogy ez a szénhidrát lassú vagy gyors felszívódású, folyékony vagy szilárd halmazállapotú, és maga az étel, amit megeszel, mennyire rostos vagy zsíros.

Először is fontos tudnod, hogy sportolás közben a gyomrodnak kímélő ételekre van szüksége. Az emésztésed le van lassulva, minden, ami extra megterhelést ró rá, puffadást, émelygést, hányingert vagy hányást okozhat, ami rossz esetben az edzésed vagy versenyed végét is jelentheti.

A jó táplálék ilyenkor:

  • zsírszegény,
  • gyors felszívódású szénhidrátot tartalmaz,
  • rostszegény,
  • könnyű elfogyasztani (hiszen mozgás közben eszed meg),
  • nem utolsósorban örömmel is fogyasztod,
  • lehetőség szerint tartalmaz vitaminokat, ásványi anyagokat, elektrolitokat, mindazt, amit a sportolás közben izzadással elvesztesz.

Milyen mennyiségű táplálékot érdemes egyszerre elfogyasztani?

 

Fontos tudnod, hogy gyomrod óránként körülbelül 60 g szénhidrátot tud feldolgozni, az ezt meghaladó mennyiség jó eséllyel pangani fog a gyomrodban emésztetlenül, a fenti kellemetlen tüneteket okozva. Ezért jó, ha nagyjából tudsz azzal kalkulálni, melyik étel mennyi széndhidrátot tartalmaz pontosan, így meg tudod tervezni a frissítésed.

Mit érdemes enni?

Ez már egyéni preferencia és – nagyon fontos – tapasztalás kérdése. Tesztelj, és próbálkozz edzéseken! Edd azt, amit könnyen el tudsz fogyasztani, jól esik, nem hátráltat, nem vonja el a figyelmedet.

Ha Te is a kényelmes, egyszerű és megbízható megoldások híve vagy, válaszd te is a Scitec Endurance Energy Hydrogel energiagélt, ami megfelel a fenti követelményeknek: Hidrogél formátumának köszönhetően egyszerűen fogyasztható, csak megiszod, nem szükséges hozzá külön vizet fogyasztanod, és 25 g könnyen felszívódó szénhidrátot tartalmaz, valamint elektrolitokat, ásványi anyagokat, extra vitaminokat és hozzáadott antioxidánsokat.

A fenti 60 g szénhidrát/óra maximumot figyelembe véve nagyjából ki tudod számolni, mennyit szükséges belőle fogyasztanod egy-egy edzés során - figyelembe véve az egyéni tulajdonságaidat, mint magasság, életkor, súly, nem és az edzés intenzitása.

Fogyassz körülbelül 30-40 percenként egy adaggal, vagy Scitec Endurance IsoHydro izotóniás italporával kombinálva óránként egy adaggal, és biztos lehetsz benne, hogy az edzésed vagy versenyed elejétől a végéig élvezetes lesz!



Scitec Endurance témájú írások

Gélek használata a versenyen
Gélek használata a versenyen

2019 november 22 2 perc olvasás

Tovább
Hidegben forrót - tényleg segít? Mit és hogyan igyál edzésen
Hidegben forrót - tényleg segít? Mit és hogyan igyál edzésen

2019 november 19 1 perc olvasás

Tovább
Élvezd az utat!
Élvezd az utat!

2019 november 18 2 perc olvasás

Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!