Milyen sportot válassz, ha vállalhatatlanok a kinti körülmények?

Nincs rossz idő, csak nem megfelelő felszerelés – halljuk sokszor. Ez biztos, hogy minden esetben így van?

Sajnos néha olyanok a körülmények, hogy tényleg nem ajánlott odakint sportolnod. A téli szezonban pl. könnyen előfordul, hogy a környéken minden eljegesedik, esetleg szmogriadó van a lakóhelyed környékén. Ilyenkor érdemes az edzéseket fedett helyre vinni.

Milyen sportok jöhetnek szóba, amik megfelelően tudják helyettesíteni a kiírt edzéstervünket?

Kézenfekvő megoldás beltéri edzéshez a futópad vagy fitness kerékpárok. Így kicsit más mozgással és eltérő körülmények között, de el tudod végezni edzéseidet, ráadásul az intenzitást és sebességet is igényeid szerint tudod változtatni. Ha pulzus alapon edzel, akkor könnyű dolgod van, hiszen csak a megfelelő pulzuszónában kell tartanod magad. Ha nem, akkor választhatsz az előre beépített programok közül. Készülj fel, hogy másféle terhelést fognak adni a gépek, hiszen nincs menetszél és ebből fakadó ellenállás,- a padon nem Te „lököd el magad“ a talajtól, hanem a talaj „megy el alattad“! Elsőre kicsit szédítő élmény is lehet, de szoktatsd magad az érzéshez!

Ha az ízületeidet jobban kímélnéd, kipróbálhatod az elliptikus trénert is, ami a térdeid szempontjából az egyik legjobb konditermi kardiogép. Hasonló mozgást végzel rajta, mint futás közben, ráadásul a karod is aktívan részt vesz, tehát felsőtested is nagyobb figyelmet kap. Figyelj a lépésfrekvenciára, ami normális esetben percenként 85-90 körül van egy lábra, vagyis az elliptikus trénert is úgy használd, mintha futnál, és ne állítsd túl nagy ellenállásra!

Ha nagyobb izgalmakra vágysz, próbáld ki a spinninget! Az edző lendülete, a környezet, a társak és a zene az első pillanattól magával fog ragadni, miközben egy nagyon hatékony, állóképesség-fejlesztő, kemény edzésen veszel részt. Figyelj a pedálfordulatra, – legyen hasonló, mint biciklizés közben, vagy ha futó vagy, a pedálfordulat nagyjából egyezzen a lépésfrekvenciáddal. Ez mit jelent? Ne állítsd túl nagyra az ellenállást, inkább pörögjön a lábad!

Az úszás az állandó Jolly Joker! Teljes testet átmozgató, ízületbarát, és rendkívül hatékony állóképesség-fejlesztő sport, amit futóként, kerékpárosként is űzhetsz – anélkül, hogy attól félnél, nem lesz haszna az edzésnek. Ha kevésbé kiforrott a technikád, az első pár alkalommal érdemes edző segítségét kérned, aki segít helyretenni a hibákat, hogy utána hatékonyan végezhesd edzésed.

Látod, nem is akkora probléma, ha néha a körülmények fedett helyre vezérelnek. Csak legyen Veled elszántságod, izotóniás italod és kedvenc playlisted. Mehet is az edzés!



Scitec Endurance témájú írások

Mikor kezdődik a tavasz – avagy mikor lehet kimenni újra aktívan futni?
Mikor kezdődik a tavasz – avagy mikor lehet kimenni újra aktívan futni?

2020 február 19 2 perc olvasás

Az első gólyák már itthon telelnek, de amíg nem lesz a téli hőmérséklet 15 fokos, addig a fecskék mind elrepülnek majd. Te tudod, hogy milyen madár vagy, de segíthetsz is rajta, nem is keveset, ha fecskéből gólyává szeretnél válni. 😉
Tovább
Hogyan maradj fitt a hegyen és tartsd meg a formád síelés után is?
Hogyan maradj fitt a hegyen és tartsd meg a formád síelés után is?

2020 február 17 2 perc olvasás

Alig vártad, hogy végre eljöjjön az idő, amikor felcsatolhatod a sílécet? Azt már átvettük, hogyan tudod felkészíteni izmaidat a síelés okozta terhelésre, nézzük most, mit tudsz tenni magadért, amikor már a sípályán vagy!
Tovább
Flexiteriánus étrend – ez lehet a tökéletes táplálkozási forma állóképességi sportolóknak?
Flexiteriánus étrend – ez lehet a tökéletes táplálkozási forma állóképességi sportolóknak?

2020 február 15 2 perc olvasás

Hallottál már a flexiteriánus étkezésről? A szó a flexibilis és a vegetáriánus szó keresztezéséből ered. Ez azt jelenti, hogy bár megengeded magadnak alkalmanként a húsfogyasztást, alapvetően étrended döntő része növényi alapú táplálékokból áll. Ez mit is takar pontosan?
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!