8+1 tipp az okos hidratációhoz

Gratulálunk, Te is azok közé az emberek közé tartozol, akik napról-napra tesznek magukért, feszegetik a határaikat és egyre nagyobb távolságokat győznek le! Ha nem így lenne, még nem merült volna fel benned a helyes hidratálás kérdésköre.

A téma nem könnyű, rengeteg információ kering róla az Interneten, ezért szeretnénk Neked 8 rövid pontban segíteni.

1.) Már edzés előtt hidratálj! Igyál legalább plusz 4-6 dl folyadékon edzésnapon. Mindig könnyebb, ha jól hidratált állapotban vágsz neki az sportolásnak, mintha közben próbálnád meg pótolni az elvesztegetett folyadékot.

2.) Frissítésed alapját képezzék a jó minőségű izotóniás italok! Ezek összetétele és sűrűsége tartalmaz minden olyan ásványi anyagot, elektrolitot, amit elveszítesz az izzadással, és annyi glükózt, aminek köszönhetően könnyen emészthető és gyorsan felszívódik.

3.) Óvakodj a túl sűrű folyadékoktól! A gélek, gyümölcslevek, kóla, magas cukortartalmú üdítőitalok elsőre jó ötletnek tűnnek, hiszen sok energiát vihetsz be velük, de bánj velük óvatosan! Mivel cukortartalmuk az izotóniás italokénál magasabb, emésztésük extra energiát igényel, ami puffadást, hányingert okozhat.

4.) Oszd be a mennyiséget! Igyál 20 percenként 1-2 korty izotóniás italt: ez a gyomrodat sem terheli meg és könnyen kivitelezhető akár verseny közben is.

5.) Gyakorolj! Ne egy nagyobb megmérettetésen próbáld ki először a hidratációs taktikádat. Mindenkinek másra esküszik, mindenkinek mást bír a gyomra. Az edzés nem csak arra való, hogy növeld állóképességedet és izmaidat, tüdődet, szívedet felkészítsd a megmérettetésre, hanem arra is, hogy gyakorold a frissítést.

6.) Izotóniás italod tartalmazzon antioxidánsokat (C és E vitaminokat), amik hatékonyan csökkentik az izomlázat és javítják a regenerációt és elektrolitokat (nátrium, kalcium, klorid, foszfát, magnézium), amik az elektromos impulzusokat továbbítják a sejtjeid között – vagyis felelősek izmaid összehúzódásáért!

7.) Tesztelj! A frissítés legyen jutalom. Válaszd ki kedvenc ízed, hogy mindig örömmel kortyolj bele az italodba. A Scitec Endurance IsoHydro alma, körte és narancs ízben is kapható.

8.) Ha egy kis extra energiára van szükséged, válaszd a koffeinnel felturbózott az IsoHydro + Caff-ot! A természetes koffeint tartalmazó IsoHydro + Caff egészséges módon segít növelni teljesítményed sporttevékenység közben.

+1.) Légy magadra büszke és élvezd az utad minden pillanatát!



Scitec Endurance témájú írások

Tippek a tudatos sportágválasztáshoz az ünnepek után
Tippek a tudatos sportágválasztáshoz az ünnepek után

2020 január 16 3 perc olvasás

Tudatosan nem december legvégén adunk iránymutatást az életmódváltóknak, hanem az első edzések hullámvölgye után - a sportmozgás és a tudatos sportágválasztás ugyanis segíthet, hogy a pihenéssel és nassolással eltöltött ünnepi időszak után ismét formába lendüljünk. Mindenek előtt érdemes megérteni az élettani folyamatokat, illetve milyen vállalásokat kell érte tenni, hogy sikerrel járjunk!

Tovább
Milyen sportot válassz, ha vállalhatatlanok a kinti körülmények?
Milyen sportot válassz, ha vállalhatatlanok a kinti körülmények?

2020 január 14 2 perc olvasás

Sajnos néha olyanok a körülmények, hogy tényleg nem ajánlott odakint sportolnod. A téli szezonban pl. könnyen előfordul, hogy a környéken minden eljegesedik, esetleg szmogriadó van a lakóhelyed környékén. Ilyenkor érdemes az edzéseket fedett helyre vinni.
Tovább
Növeld fittséged téli keresztedzésekkel!
Növeld fittséged téli keresztedzésekkel!

2020 január 13 2 perc olvasás

Barátkozzunk meg a ténnyel: a tél még egy darabig tartani fog! Nincs is ezzel baj, hisz Ti, Scitec Endurance olvasók valószínűleg szeretitek a téli szabadtéri sportokat. Nézzük, milyen sportok jöhetnek ilyenkor szóba?
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!