8+1 tipp az okos hidratációhoz

Gratulálunk, Te is azok közé az emberek közé tartozol, akik napról-napra tesznek magukért, feszegetik a határaikat és egyre nagyobb távolságokat győznek le! Ha nem így lenne, még nem merült volna fel benned a helyes hidratálás kérdésköre.

A téma nem könnyű, rengeteg információ kering róla az Interneten, ezért szeretnénk Neked 8 rövid pontban segíteni.

1.) Már edzés előtt hidratálj! Igyál legalább plusz 4-6 dl folyadékon edzésnapon. Mindig könnyebb, ha jól hidratált állapotban vágsz neki az sportolásnak, mintha közben próbálnád meg pótolni az elvesztegetett folyadékot.

2.) Frissítésed alapját képezzék a jó minőségű izotóniás italok! Ezek összetétele és sűrűsége tartalmaz minden olyan ásványi anyagot, elektrolitot, amit elveszítesz az izzadással, és annyi glükózt, aminek köszönhetően könnyen emészthető és gyorsan felszívódik.

3.) Óvakodj a túl sűrű folyadékoktól! A gélek, gyümölcslevek, kóla, magas cukortartalmú üdítőitalok elsőre jó ötletnek tűnnek, hiszen sok energiát vihetsz be velük, de bánj velük óvatosan! Mivel cukortartalmuk az izotóniás italokénál magasabb, emésztésük extra energiát igényel, ami puffadást, hányingert okozhat.

4.) Oszd be a mennyiséget! Igyál 20 percenként 1-2 korty izotóniás italt: ez a gyomrodat sem terheli meg és könnyen kivitelezhető akár verseny közben is.

5.) Gyakorolj! Ne egy nagyobb megmérettetésen próbáld ki először a hidratációs taktikádat. Mindenkinek másra esküszik, mindenkinek mást bír a gyomra. Az edzés nem csak arra való, hogy növeld állóképességedet és izmaidat, tüdődet, szívedet felkészítsd a megmérettetésre, hanem arra is, hogy gyakorold a frissítést.

6.) Izotóniás italod tartalmazzon antioxidánsokat (C és E vitaminokat), amik hatékonyan csökkentik az izomlázat és javítják a regenerációt és elektrolitokat (nátrium, kalcium, klorid, foszfát, magnézium), amik az elektromos impulzusokat továbbítják a sejtjeid között – vagyis felelősek izmaid összehúzódásáért!

7.) Tesztelj! A frissítés legyen jutalom. Válaszd ki kedvenc ízed, hogy mindig örömmel kortyolj bele az italodba. A Scitec Endurance IsoHydro alma, körte és narancs ízben is kapható.

8.) Ha egy kis extra energiára van szükséged, válaszd a koffeinnel felturbózott az IsoHydro + Caff-ot! A természetes koffeint tartalmazó IsoHydro + Caff egészséges módon segít növelni teljesítményed sporttevékenység közben.

+1.) Légy magadra büszke és élvezd az utad minden pillanatát!



Scitec Endurance témájú írások

kropkó vírus stratégia
Stratégiaállítás a vírusos időszakban - Kropkó Péter tanácsai

2020 április 04 2 perc olvasás

A vírusjárvány miatt kialakult új helyzetben stratégiát kell váltanunk. Kropkó Péter elmondja mit tanácsol: a biztonságos sportolástól a zsírégetésig.
Tovább
motiváció járvány idején
Hogyan motiváld magad a mozgásra a járvány alatt is? Kropkó Péter tippjei

2020 április 02 2 perc olvasás

A járvány nem a vég, hanem egy új időszak kezdete, ahol meg kell tanulni alkalmazkodni, gyorsabban, mint eddig bármikor máskor! Olvasd el legjobb tippjeinket és motiváld magad az edzésre most is!
Tovább
Mikor kezdődik a tavasz – avagy mikor lehet kimenni újra aktívan futni?
Mikor kezdődik a tavasz – avagy mikor lehet kimenni újra aktívan futni?

2020 február 19 2 perc olvasás

Az első gólyák már itthon telelnek, de amíg nem lesz a téli hőmérséklet 15 fokos, addig a fecskék mind elrepülnek majd. Te tudod, hogy milyen madár vagy, de segíthetsz is rajta, nem is keveset, ha fecskéből gólyává szeretnél válni. 😉
Tovább
Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk! Hamarosan kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre.
Köszönjük, hogy megerősítetted feliratkozásodat, hamarosan jelentkezünk a személyre szabott tartalmakkal!
Üdvözlünk a Black Friday-t váró közösségünkben, hamarosan küldjük a részleteket! Amennyiben még nem voltál feliratkozva, rövidesen kapsz egy e-mailt a feliratkozásod megerősítéséhez. Kérjük, kattints az e-mailben található linkre!